Raport: Liczba klientów mobile only – I kw. 2020

Wojciech Boczoń
opublikowano: 2020-05-22 12:21

Banki mają blisko 6,5 mln klientów mobile only – wynika z danych zebranych przez PRNews.pl po I kw. 2020 r. W porównaniu do danych z poprzedniego kwartału jest to nieznaczny spadek. Co ciekawe, wpływ na taki stan rzeczy ma pandemia koronawirusa.

fot. Shutterstock
fot. Shutterstock

Klientem mobile only jest osoba, która do banku loguje się wyłącznie z urządzenia mobilnego i nie korzysta w tym czasie z bankowości internetowej. Jak wynika z danych zebranych z 10 instytucji o profilu uniwersalnym, na koniec marca 2020 r. banki miały ponad 6,4 mln klientów mobile only. W porównaniu do danych z grudnia 2019 r. jest to spadek o 68 tys. osób.

Zobacz też: Z bankowości mobilnej korzysta 14 mln klientów banków

W dużej mierze za spadek odpowiadają klienci mBanku. W ciągu kwartału instytucji tej ubyło 244 tys. klientów mobile only. Dlaczego? Przedstawiciele mBanku uważają, że jest to efekt pandemii koronawirusa. Klienci uziemieni w domach częściej logowali się w tym czasie do bankowości internetowej i z tego względu przestali być klientami mobile only.

Najwięcej klientów mobile only ma PKO Bank Polski – 1,7 mln. Na drugim miejscu jest ING Bank Śląski, który ma nieco ponad milion klientów bankujących wyłącznie mobilnie. Na trzecie miejsce z drugiego spadł mBank. Na koniec I kw. 2020 r. miał 972 tys. klientów mobile only.