
Klientem mobile only jest osoba, która do banku loguje się wyłącznie z urządzenia mobilnego i nie korzysta w tym czasie z bankowości internetowej. Jak wynika z danych zebranych z 10 instytucji o profilu uniwersalnym, na koniec marca 2020 r. banki miały ponad 6,4 mln klientów mobile only. W porównaniu do danych z grudnia 2019 r. jest to spadek o 68 tys. osób.
Zobacz też: Z bankowości mobilnej korzysta 14 mln klientów banków
W dużej mierze za spadek odpowiadają klienci mBanku. W ciągu kwartału instytucji tej ubyło 244 tys. klientów mobile only. Dlaczego? Przedstawiciele mBanku uważają, że jest to efekt pandemii koronawirusa. Klienci uziemieni w domach częściej logowali się w tym czasie do bankowości internetowej i z tego względu przestali być klientami mobile only.
Najwięcej klientów mobile only ma PKO Bank Polski – 1,7 mln. Na drugim miejscu jest ING Bank Śląski, który ma nieco ponad milion klientów bankujących wyłącznie mobilnie. Na trzecie miejsce z drugiego spadł mBank. Na koniec I kw. 2020 r. miał 972 tys. klientów mobile only.