Osoby te w II kwartale 2017 r. logowały się do banku przynajmniej raz na miesiąc. Ta liczba może być jeszcze większa, bo informacji na ten temat nie udzielił nam Bank Pekao. Najwięcej klientów „mobile only” ma PKO Bank Polski – blisko pół miliona. W mBanku takich klientów jest 271 tys., a podium zamyka BZ WBK z 248 tys. użytkowników.

Klienci „mobile only” to nowy segment użytkowników bankowości elektronicznej. Do tego grona możemy zaliczyć prawdopodobnie najmłodszych klientów banków, którzy przeskoczyli etap bankowania z użyciem komputerów PC. W grupie tej niewątpliwie są też osoby najbardziej zaawansowane technologicznie, które świadomie zrezygnowały z korzystania z bankowości internetowej. Dziś nie jest to zresztą takie trudne, bo bankowe aplikacje mobilne z powodzeniem mogą zastąpić wersje desktopowe – coraz częściej mają te same funkcje.
PKO BP | 494 392 |
mBank | 271 563 |
BZ WBK | 248 632 |
ING Bank Śląski | 246 785 |
Bank Millennium | 235 711 |
Alior Bank | 29 283 |
Eurobank | 31 912 |
Citi Handlowy | 26 292 |
Raiffeisen Polbank | 23 269 |
T-Mobile UB | 10 377 |
Credit Agricole | 14 539 |
BGŻ BNP Paribas | 11 398 |
Plus Bank | 9 200 |
Razem: | 1 653 353 |
Z danych PRNews.pl wynika, że na koniec II kwartału 2017 roku banki miały już 8,7 mln użytkowników bankowości mobilnej. Z tego grona 4,7 mln użytkowników korzystało z aplikacji mobilnych. Szczegółowe zestawienia znajdują się pod poniższymi linkami:
Raport PRNews.pl: Rynek bankowości mobilnej – II kw. 2017
Raport PRNews.pl: Liczba użytkowników bankowych aplikacji mobilnych – II kw. 2017