Raport PRNews.pl: Liczba klientów mobile only – III kw. 2018

Wojciech Boczoń
opublikowano: 2018-11-13 14:49

Na koniec III kwartału 2018 r. banki uniwersalne miały ponad 3,2 mln użytkowników mobile only. To osoby, które obsługują swoje konto wyłącznie za pomocą smartfona.

Banki mają coraz więcej klientów określanych w żargonie terminem „mobile only”. Są to osoby, które logują się do banku wyłącznie z poziomu smartfona. Nie używają w tym celu komputera stacjonarnego lub laptopa. Z danych zebranych z banków o profilu uniwersalnym wynika, że na koniec września 2018 r. klientów mobile only było już 3,2 mln. Brakuje tu jednak Banku Pekao, który na pewno mógłby doliczyć kolejne kilkaset tysięcy użytkowników.

YAY Foto
YAY Foto

Najwięcej klientów mobile only ma PKO Bank Polski – 979 tys. To o 403 tys. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na drugim miejscu znajduje się ING Bank Śląski z liczbą 629 tys. klientów (wzrost rok do roku o 279 tys.). Trzecia lokata należy do Banku Millennium, który ma 470 tys. klientów mobile only, czyli o 322 tys. więcej niż we wrześniu 2017 r.

Grono użytkowników mobile only będzie rosło, bo aplikacje banków dorównują już pod względem funkcjonalności systemom bankowości internetowej. Użytkownicy aplikacji mają wgląd w swoje finanse w każdej chwili, bo większość z nich telefon nosi zawsze przy sobie. Na dodatek sprawdzenie salda w aplikacji jest zazwyczaj znacznie wygodniejsze i szybsze niż w przypadku bankowości internetowej.Zobacz również inne teksty o bankowości mobilnej:Liczba użytkowników bankowości mobilnej po III kw. 2018 r.Liczba użytkowników aplikacji mobilnych po III kw. 2018 r.Liczba użytkowników płatności HCE po III kw. 2018 r.Obserwuj @wboczon