Na koniec III kwartału 2018 r. banki uniwersalne miały ponad 3,2 mln użytkowników mobile only. To osoby, które obsługują swoje konto wyłącznie za pomocą smartfona.
Banki mają coraz więcej klientów określanych w żargonie terminem „mobile only”. Są to osoby, które logują się do banku wyłącznie z poziomu smartfona. Nie używają w tym celu komputera stacjonarnego lub laptopa. Z danych zebranych z banków o profilu uniwersalnym wynika, że na koniec września 2018 r. klientów mobile only było już 3,2 mln. Brakuje tu jednak Banku Pekao, który na pewno mógłby doliczyć kolejne kilkaset tysięcy użytkowników.

Najwięcej klientów mobile only ma PKO Bank Polski – 979 tys. To o 403 tys. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na drugim miejscu znajduje się ING Bank Śląski z liczbą 629 tys. klientów (wzrost rok do roku o 279 tys.). Trzecia lokata należy do Banku Millennium, który ma 470 tys. klientów mobile only, czyli o 322 tys. więcej niż we wrześniu 2017 r.
Liczba klientów mobile only | |||||
Bank | III kw. 2018 | II kw. 2018 | III kw. 2017 | Zmiana k/k | Zmiana r/r |
PKO BP | 979 862 | 866 338 | 576 073 | 113 524 | 403 789 |
ING Bank Śląski | 629 000 | 536 081 | 349 571 | 92 919 | 279 429 |
Bank Millennium | 470 000 | 404 000 | 148 000 | 66 000 | 322 000 |
mBank | 467 105 | 433 560 | 292 504 | 33 545 | 174 601 |
BZ WBK | 448 056 | 400 896 | 274 330 | 47 160 | 173 726 |
BGŻ BNP Paribas | 75 000 | 63 000 | 10 811 | 12 000 | 64 189 |
Alior Bank | 43 286 | 28 150 | 9 358 | 15 136 | 33 928 |
eurobank | 36 044 | 32 910 | 34 603 | 3 134 | 1 441 |
Raiffeisen Polbank | 35 955 | 35 449 | 34 419 | 506 | 1 536 |
Citi Handlowy | 33 378 | 25 064 | 31 876 | 8 314 | 1 502 |
Credit Agricole | 33 320 | 28 709 | 17 265 | 4 611 | 16 055 |
TMUB | 17 777 | 16 797 | 20 214 | 980 | -2 437 |
Plus Bank* | 7 235 | 15 185 | 9 806 | -7 950 | -2 571 |
Razem: | 3 276 018 | 2 886 139 | 1 808 830 | 389 879 | 1 467 188 |
* Bank nie podał danych za II kw. 2018 r., przyjęto stan z I kw. 2018 r. | |||||
Źródło: PRNews.pl |
Grono użytkowników mobile only będzie rosło, bo aplikacje banków dorównują już pod względem funkcjonalności systemom bankowości internetowej. Użytkownicy aplikacji mają wgląd w swoje finanse w każdej chwili, bo większość z nich telefon nosi zawsze przy sobie. Na dodatek sprawdzenie salda w aplikacji jest zazwyczaj znacznie wygodniejsze i szybsze niż w przypadku bankowości internetowej.
Zobacz również inne teksty o bankowości mobilnej: