W bankowości terminem mobile only określa się użytkowników, którzy obsługują swoje finanse wyłącznie z poziomu smartfona. Z danych zebranych z banków wynika, że w IV kwartale 2017 roku takich klientów banki miały już 2,3 mln. W porównaniu do danych z końca września jest to wzrost o 678 tys.

Danymi podzieliło się 11 banków, dla trzech przyjęliśmy stan z końca września. Oznacza to, że klientów mobile only może być jeszcze więcej, bo nie jest to komplet banków udostępniających bankowość mobilną. Nie wszystkie chcą jednak ujawniać taką informację, bo akurat w tym segmencie nie chcą się ścigać.
Dlaczego rośnie grono klientów mobile only? Niewątpliwie dzięki bardzo dobrym aplikacjom. Większość programów z powodzeniem może dziś zastąpić standardową bankowość internetową, bo najważniejsze funkcje wykorzystywane na co dzień dostępne są w telefonie. Korzystanie z aplikacji jest też wygodne, a proces logowania – zwłaszcza z wykorzystaniem biometrii – szybszy. Niektóre banki stawiają sobie nawet za punkt honoru migrację klientów do kanału mobile, bo telefon zawsze nosimy przy sobie.W pozostałych raportach o bankowości mobilnej znajdziecie informacje o:Liczbie użytkowników bankowości mobilnejLiczbie użytkowników aplikacji mobilnych |