W czwartym kwartale 2017 roku aż 2,3 mln klientów banków obsługiwało swoje konto wyłącznie za pomocą smartfona. Osoby te nie logowały się wówczas do standardowych systemów bankowości internetowej.
W bankowości terminem mobile only określa się użytkowników, którzy obsługują swoje finanse wyłącznie z poziomu smartfona. Z danych zebranych z banków wynika, że w IV kwartale 2017 roku takich klientów banki miały już 2,3 mln. W porównaniu do danych z końca września jest to wzrost o 678 tys.

Danymi podzieliło się 11 banków, dla trzech przyjęliśmy stan z końca września. Oznacza to, że klientów mobile only może być jeszcze więcej, bo nie jest to komplet banków udostępniających bankowość mobilną. Nie wszystkie chcą jednak ujawniać taką informację, bo akurat w tym segmencie nie chcą się ścigać.
Liczba klientów „mobile only” | |||
Bank | IV kw. 2017 | III kw. 2017 | Zmiana k/k |
PKO BP | 685 513 | 576 073 | 109 440 |
ING Bank Śląski | 413 525 | 349 571 | 63 954 |
mBank | 338 103 | 292 504 | 45 599 |
BZ WBK | 326 088 | 274 330 | 51 758 |
Bank Millennium | 311 000 | 148 000 | 163 000 |
Eurobank | 36 905 | 34 603 | 2 302 |
Orange Finanse* | 32 160 | 32 160 | bd. |
Citi Handlowy* | 31 876 | 31 876 | bd. |
Raiffeisen Polbank | 29 287 | 34 419 | -5 132 |
Credit Agricole | 20 333 | 17 265 | 3 068 |
TMUB | 17 211 | 20 214 | -3 003 |
Plus Bank | 12 413 | 9 806 | 2 607 |
BGŻ BNP Paribas* | 10 811 | 10 811 | bd. |
Alior Bank | 10 549 | 9 358 | 1 191 |
Razem: | 2 275 774 | 1 840 990 | 434 784 |
* Bank nie podał danych za IV kw. 2017. Przyjęto stan z poprzedniego kwartału | |||
Źródło: PRNews.pl |
Dlaczego rośnie grono klientów mobile only? Niewątpliwie dzięki bardzo dobrym aplikacjom. Większość programów z powodzeniem może dziś zastąpić standardową bankowość internetową, bo najważniejsze funkcje wykorzystywane na co dzień dostępne są w telefonie. Korzystanie z aplikacji jest też wygodne, a proces logowania – zwłaszcza z wykorzystaniem biometrii – szybszy. Niektóre banki stawiają sobie nawet za punkt honoru migrację klientów do kanału mobile, bo telefon zawsze nosimy przy sobie.
W pozostałych raportach o bankowości mobilnej znajdziecie informacje o: