Raport PRNews.pl: Liczba klientów mobile only – IV kw. 2018

Wojciech Boczoń
opublikowano: 2019-02-27 10:22

Na koniec 2018 r. banki obsługiwały łącznie ponad 3,6 mln klientów mobile only. To osoby, które preferują obsługę konta bankowego przez smartfona i nie korzystają z bankowości internetowej.

YAY Foto
YAY Foto

W banku PKO BP liczba klientów mobile only przekroczyła już milion osób. Klienci ci wolą obsługiwać swoje finanse w aplikacji IKO, a nie w serwisie iPKO. Drugi pod względem liczby klientów mobile only jest ING Bank Śląski. Aplikacja mobilna Moje ING wykorzystuje system RWD, więc użytkownik smartfona ma dostęp do takich samych funkcji, jak osoba korzystająca z wersji desktopowej. Trzecim bankiem mającycm najwięcej klientów mobile only jest Millennium.

Łącznie w ankietowanych bankach liczba użytkowników mobile only wnosi 3,6 mln. Na pewno jest ich więcej, bo danych nie podały wszystkie banki, w tym Bank Pekao. Można więc zakładać, że liczba użytkowników bankujących wyłącznie na smartfonach wynosi około 4 mln osób. Warto w tym miejscu zwrócić uwagę na ciekawy fakt – blisko połowa użytkowników aplikacji mobilnych nie loguje się już do standardowych systemów bankowości internetowej – jest mobile only. Banki mają bowiem 8,5 mln użytkowników aplikacji mobilnych. Prawdopodobnie w kolejnych miesiącach odsetek osób operujących wyłącznie na smartfonach będzie się zwiększać.