Raport PRNews.pl: Liczba klientów mobile only – I kw. 2018

Wojciech Boczoń
opublikowano: 2018-05-15 15:21

Liczba klientów mobile only, czyli takich którzy obsługują konto wyłącznie przez smartfona, sięgnęła 2,5 mln. Osoby te nie logowały się w pierwszym kwartale 2018 roku do swojego banku z poziomu PC.

Klientów mobile only przybywa z kwartału na kwartał, ale nie są to dynamiczne wzrosty. Nadal większość osób preferuje obsługę rachunku bankowego przez komputer lub w tradycyjnych kanałach. Niemniej jednak rośnie grono klientów, którym do obsługi finansów wystarczy smartfon. Jak wynika z danych przesłanym nam przez banki, liczba klientów mobile only na koniec marca wynosiła już 2,5 mln.

Najwięcej klientów mobile only ma PKO BP – 755 tys. W ciągu roku przybyło mu 119 tys. klientów, którzy preferują obsługę finansów przez smartfona. Na drugim miejscu znajduje się ING Bank Śląski, który ma 464 klientów mobile only. Ten bank odnotował największy wzrost liczby w tej kategorii – 336 tys. rok do roku. Trzeci na podium jest mBank z 375 tys. klientów mobile only.