
Tradycyjnie przypomnijmy, że liczby te są tak wysokie z dwóch względów. Po pierwsze – klientem dla banku są nie tylko osoby fizyczne, ale także instytucje, firmy, miasta, gminy czy szkoły. Po drugie – część klientów dubluje się pomiędzy bankami, a każdy banki liczy taką osobę czy firmę, jako własnego klienta.
Najwięcej klientów obsługuje PKO Bank Polski – blisko 11 mln, z czego 10,5 mln w segmencie detalicznym. Drugie miejsce zajmuje Bank Pekao, który ma 5,6 mln klientów ogółem, w tym 5,3 mln klientów indywidualnych. Ostatnie miejsce na podium zajmuje Santander Bank Polska, który na koniec I kwartału 2020 r. obsługiwał 5,1 mln klientów ogółem, z czego 4,6 mln w detalu.
W kilku bankach możemy zaobserwować spadek liczby klientów kwartał do kwartału. Jest to efekt czyszczenia statystyk. Banki mają obowiązek kontaktować się z klientami, którzy od dawna nie logowali się na swoje rachunki. Jeżeli klient nie korzysta już z usług banku, jego kartoteka jest zamykana i w efekcie bank raportuje spadek liczby obsługiwanych klientów.