Raport: Liczba klientów w bankach – IV kw. 2019

Wojciech Boczoń
opublikowano: 2020-03-19 09:58

Banki w Polsce obsługują coraz więcej klientów. Jak wynika z danych po IV kw. 2019 r., na koniec roku banki obsługiwały łącznie 48,6 mln klientów, z czego 45,6 mln to klienci detaliczni.

Zdjęcie autorstwa Kaique Rocha z Pexels
Zdjęcie autorstwa Kaique Rocha z Pexels

Tak wysokie liczby biorą się stąd, że wielu klientów dubluje się między bankami. Każda instytucja zlicza daną osobę, jako swojego klienta. Tymczasem przeciętny klient banku korzysta z oferty nawet kilku instytucji. W jednym banku ma lokaty, w innym konto, a w jeszcze innym kredyt. Dodatkowo klientami dla banków są też przedsiębiorstwa, miasta, gminy czy szkoły.

Najwięcej klientów obsługiwał na koniec ubiegłego roku PKO Bank Polski – blisko 11 mln. Zdecydowana większość z nich, bo aż 10,4 mln to klienci detaliczni. Na drugim miejscu znalazł się Bank Pekao z liczbą 5,6 mln klientów, a na trzecim Santander Bank Polska, który obsługuje 5 mln klientów.

W niektórych bankach ubyło klientów. Jest to spowodowane w głównej mierze czyszczeniem statystyk z nieaktywnych rachunków. Banki mają obowiązek kontaktować się z klientami, którzy od dawna nie logowali się na swoich kontach. Jeżeli ustalą, że rachunek jest nieużywany, lub jego właściciel nie żyje, zamykają konto.