
Tak wysokie liczby biorą się stąd, że wielu klientów dubluje się między bankami. Każda instytucja zlicza daną osobę, jako swojego klienta. Tymczasem przeciętny klient banku korzysta z oferty nawet kilku instytucji. W jednym banku ma lokaty, w innym konto, a w jeszcze innym kredyt. Dodatkowo klientami dla banków są też przedsiębiorstwa, miasta, gminy czy szkoły.
Najwięcej klientów obsługiwał na koniec ubiegłego roku PKO Bank Polski – blisko 11 mln. Zdecydowana większość z nich, bo aż 10,4 mln to klienci detaliczni. Na drugim miejscu znalazł się Bank Pekao z liczbą 5,6 mln klientów, a na trzecim Santander Bank Polska, który obsługuje 5 mln klientów.
W niektórych bankach ubyło klientów. Jest to spowodowane w głównej mierze czyszczeniem statystyk z nieaktywnych rachunków. Banki mają obowiązek kontaktować się z klientami, którzy od dawna nie logowali się na swoich kontach. Jeżeli ustalą, że rachunek jest nieużywany, lub jego właściciel nie żyje, zamykają konto.