Już niemal wszystkie banki uniwersalne oferują swoim użytkownikom aplikację mobilną. Oferowane przez instytucje finansowe programy mają jednak zróżnicowany poziom, o czym świadczą oceny użytkowników. Najwyżej ocenianą aplikacją mobilną jest program PKO Banku Polskiego (z którego mogą korzystać też użytkownicy Inteligo) – IKO. Jego ocena to 4,7, a swój głos oddało blisko 115 tys. klientów banku.
Na drugim miejscu uplasowały się równo dwie aplikacji – Banku Millennium i Orange Finanse. Dostały notę niższą o 0,1 pkt. Tuż za nimi znalazły się aplikacje mBanku i BZ WBK z oceną 4,5. Nisko oceniona została natomiast nowa aplikacja ING Banku Śląskiego – dostała ocenę o 1 punkt niższą od lidera zestawienia (3,7). Nowa aplikacja Raiffeisen Polbanku – Mobilny Portfel – dostała jeszcze gorsze noty (2,5).
Na drugim biegunie znalazła się natomiast aplikacja BOŚ Banku. Klienci wystawili jej dwóję. Narzekają na to, że jest ona jedynie „launcherem” kierującym do przeglądarkowej wersji lite. Drugie miejsce od końca zajął wspomniany już wyżej Mobilny Portfel Raiffeisena. Ocenę wystawiło jednak tylko 278 klientów. Na poprzednią wersję oddano 1987 głosów i dostała notę 3,9. Trzeci od końca jest Nest Bank – 1886 głosów złożyło się na ocenę 2,9. |