Raport PRNews.pl: Rynek bankowości internetowej – II kw. 2018

Wojciech Boczoń
opublikowano: 2018-09-14 13:55

Na koniec pierwszej połowy roku banki uniwersalne miały 33,7 mln klientów indywidualnych z podpisaną umową o korzystanie z bankowości internetowej. W drugim kwartale 2018 r. do swojego konta logowało się tym kanałem około 16 mln klientów.

Bankowość internetowa to wciąż najpopularniejszy zdalny kanał dostępu do konta. Z danych, które zebraliśmy z banków wynika, że swoje konto online może obsługiwać już 33,7 mln klientów banków. Tyle osób ma podpisane umowy pozwalające na zdalny dostęp do rachunku. Najwięcej w PKO Banku Polskim – ponad 10 mln. W mBanku i ING Banku Śląskim ponad 3,6 mln, a w Pekao i BZ WBK (obecnie Santander Bank Polska) powyżej 3,1 mln.

jpixman, YAY Foto
jpixman, YAY Foto

Tradycyjnie dane o bankowości internetowej podzieliliśmy na trzy tabele:

  1. Liczba klientów posiadających dostęp do bankowości internetowej
  2. Liczba klientów logujących się regularnie do ROR
  3. Liczba klientów logujących się regularnie do ROR i innych produktów.
Dostęp do bankowości internetowej ma 33,7 mln klientów banków, ale tylko połowa korzysta z tego kanału aktywnie. Z danych, które udostępniło nam 16 banków wynika, że w II kwartale do swojego ROR regularnie logowało się 15 mln klientów. Na liście tej brakuje Banku Millennium i kilku mniejszych graczy, np. Nest Banku, Idea Banku czy Toyota Bank. Instrucje te odmówiły podania nam tej informacji. Biorąc jednak pod uwagę, że Bank Millennium ma ponad 1,2 mln klientów bankowości internetowej ogółem (patrz: trzecia tabelka), to można zakładać że do konta loguje się też około miliona osób.W trzeciej tabeli prezentujemy liczbę klientów, którzy logują się w bankach nie tylko do ROR, ale także do innych produktów. Są tu uwzględnieni klienci, którzy na przykład nie mają konta w danym banku, ale mają kartę kredytową lub lokatę, którą mogą obsługiwać zdalnie. W niektórych bankach dane w 2 i 3 tabeli są takie same. Wynika to z faktu, że instytucje te umożliwiają dostęp online tylko posiadaczom ROR.Bankowość internetowa to wciąż najpopularniejszy kanał dostępu do konta, ale z miesiąca na miesiąc rośnie grono klientów, którzy obsługują swoje konta z poziomu urządzeń mobilnych. Z raportów PRNews.pl wynika, że na koniec II kwartału 2018 roku z bankowości mobilnej korzystało już blisko 10 mln osób, z czego 6,6 mln z aplikacji mobilnych. Klientów mobile only, czyli takich, którzy nie logują się już do komputerów, bo swoje finanse obsługują przez smartfona, było 2,9 mln.Obserwuj @wboczonW trzeciej tabeli prezentujemy liczbę klientów, którzy logują się w bankach nie tylko do ROR, ale także do innych produktów. Są tu uwzględnieni klienci, którzy na przykład nie mają konta w danym banku, ale mają kartę kredytową lub lokatę, którą mogą obsługiwać zdalnie. W niektórych bankach dane w 2 i 3 tabeli są takie same. Wynika to z faktu, że instytucje te umożliwiają dostęp online tylko posiadaczom ROR.Bankowość internetowa to wciąż najpopularniejszy kanał dostępu do konta, ale z miesiąca na miesiąc rośnie grono klientów, którzy obsługują swoje konta z poziomu urządzeń mobilnych. Z raportów PRNews.pl wynika, że na koniec II kwartału 2018 roku z bankowości mobilnej korzystało już blisko 10 mln osób, z czego 6,6 mln z aplikacji mobilnych. Klientów mobile only, czyli takich, którzy nie logują się już do komputerów, bo swoje finanse obsługują przez smartfona, było 2,9 mln.Obserwuj @wboczonBankowość internetowa to wciąż najpopularniejszy kanał dostępu do konta, ale z miesiąca na miesiąc rośnie grono klientów, którzy obsługują swoje konta z poziomu urządzeń mobilnych. Z raportów PRNews.pl wynika, że na koniec II kwartału 2018 roku z bankowości mobilnej korzystało już blisko 10 mln osób, z czego 6,6 mln z aplikacji mobilnych. Klientów mobile only, czyli takich, którzy nie logują się już do komputerów, bo swoje finanse obsługują przez smartfona, było 2,9 mln.Obserwuj @wboczon
W trzeciej tabeli prezentujemy liczbę klientów, którzy logują się w bankach nie tylko do ROR, ale także do innych produktów. Są tu uwzględnieni klienci, którzy na przykład nie mają konta w danym banku, ale mają kartę kredytową lub lokatę, którą mogą obsługiwać zdalnie. W niektórych bankach dane w 2 i 3 tabeli są takie same. Wynika to z faktu, że instytucje te umożliwiają dostęp online tylko posiadaczom ROR.Bankowość internetowa to wciąż najpopularniejszy kanał dostępu do konta, ale z miesiąca na miesiąc rośnie grono klientów, którzy obsługują swoje konta z poziomu urządzeń mobilnych. Z raportów PRNews.pl wynika, że na koniec II kwartału 2018 roku z bankowości mobilnej korzystało już blisko 10 mln osób, z czego 6,6 mln z aplikacji mobilnych. Klientów mobile only, czyli takich, którzy nie logują się już do komputerów, bo swoje finanse obsługują przez smartfona, było 2,9 mln.Obserwuj @wboczonBankowość internetowa to wciąż najpopularniejszy kanał dostępu do konta, ale z miesiąca na miesiąc rośnie grono klientów, którzy obsługują swoje konta z poziomu urządzeń mobilnych. Z raportów PRNews.pl wynika, że na koniec II kwartału 2018 roku z bankowości mobilnej korzystało już blisko 10 mln osób, z czego 6,6 mln z aplikacji mobilnych. Klientów mobile only, czyli takich, którzy nie logują się już do komputerów, bo swoje finanse obsługują przez smartfona, było 2,9 mln.Obserwuj @wboczon
Bankowość internetowa to wciąż najpopularniejszy kanał dostępu do konta, ale z miesiąca na miesiąc rośnie grono klientów, którzy obsługują swoje konta z poziomu urządzeń mobilnych. Z raportów PRNews.pl wynika, że na koniec II kwartału 2018 roku z bankowości mobilnej korzystało już blisko 10 mln osób, z czego 6,6 mln z aplikacji mobilnych. Klientów mobile only, czyli takich, którzy nie logują się już do komputerów, bo swoje finanse obsługują przez smartfona, było 2,9 mln.Obserwuj @wboczon