Raport PRNews.pl: Rynek bankowości internetowej – III kw. 2018

Wojciech Boczoń
opublikowano: 2018-11-22 15:17

Bankowość internetowa w Polsce skończyła w tym roku 20 lat. Kanał ten cieszy się coraz większą popularnością wśród klientów banków. Na koniec III kwartału 2018 r. umowę umożliwiającą korzystanie z kanałów elektronicznych miało podpisane aż 34,6 mln klientów banków. 17 mln korzystało z tego kanału aktywnie.

W październiku 1998 roku udostępniono Polakom pierwsze konto, które można było obsługiwać przez internet. Prekursorem był Powszechny Bank Gospodarczy z Łodzi. Rok później został on włączony do Banku Pekao. W tym samym roku bank udostępnił pierwszy rachunek internetowy o nazwie Eurokonto WWW. Rynkowym przełomem było utworzenie w 2000 roku mBanku, a chwilę po nim Volkswagen Banku direct. Były to pierwsze banki internetowe, określane w tamtych czasach często terminem „wirtualne”.

fot. ronstik, yay foto
fot. ronstik, yay foto

W 2007 roku z bankowości internetowej korzystało już 5 mln klientów banków, a w 2011 liczba ta się podwoiła. Na koniec III kwartału 2018 r. umowę o korzystanie z bankowości internetowej miało podpisane 34,6 mln klientów banków. To o 832 tys. więcej niż w czerwcu i blisko 2,5 mln więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Najwięcej umów mają klienci PKO BP – ponad 10,5 mln. Na drugim miejscu jest mBank z 3,8 mln klientów, a nie trzecim ING z 3,7 mln.

Tradycyjnie dane o bankowości internetowej podzieliliśmy na trzy tabele:

  1. Liczba klientów posiadających dostęp do bankowości internetowej
  2. Liczba klientów logujących się regularnie do ROR
  3. Liczba klientów logujących się regularnie do ROR i innych produktów.
W poniższej tabeli prezentujemy liczbę klientów, którzy korzystają z bankowości internetowej aktywnie. To osoby, które obsługują w tym kanale nie tylko ROR, ale także inne produkty – lokaty czy karty kredytowe.Zgodnie z raportem ZBP Netb@nk za II kwartał 2018 r., aktywnych klientów bankowości internetowej, czyli takich którzy regularnie logują się do ROR jest blisko 17 mln osób. W poniższej tabeli prezentujemy dane za III kwartał w rozbiciu na poszczególne banki. Nie jest ona kompletna, bo danych nie podały m.in. Bank Millennium, Getin Bank, Nest Bank, Idea Bank czy Toyota Bank. Brakuje tu też aktywnych klientów z sektora bankowości spółdzielczej.Obserwuj @wboczonZgodnie z raportem ZBP Netb@nk za II kwartał 2018 r., aktywnych klientów bankowości internetowej, czyli takich którzy regularnie logują się do ROR jest blisko 17 mln osób. W poniższej tabeli prezentujemy dane za III kwartał w rozbiciu na poszczególne banki. Nie jest ona kompletna, bo danych nie podały m.in. Bank Millennium, Getin Bank, Nest Bank, Idea Bank czy Toyota Bank. Brakuje tu też aktywnych klientów z sektora bankowości spółdzielczej.Obserwuj @wboczonObserwuj @wboczon
Zgodnie z raportem ZBP Netb@nk za II kwartał 2018 r., aktywnych klientów bankowości internetowej, czyli takich którzy regularnie logują się do ROR jest blisko 17 mln osób. W poniższej tabeli prezentujemy dane za III kwartał w rozbiciu na poszczególne banki. Nie jest ona kompletna, bo danych nie podały m.in. Bank Millennium, Getin Bank, Nest Bank, Idea Bank czy Toyota Bank. Brakuje tu też aktywnych klientów z sektora bankowości spółdzielczej.Obserwuj @wboczonObserwuj @wboczon
Obserwuj @wboczon