Raport PRNews.pl: Rynek bankowości internetowej – III kw. 2019

Wojciech Boczoń
opublikowano: 2019-12-05 09:55

Mimo iż bankowość mobilna święci triumfy popularności, z kwartału na kwartał przybywa użytkowników bankowości internetowej. Najwięcej aktywnych klientów internetowych mają PKO Bank Polski, mBank i ING Bank Śląski.

fot. Pixel-Shot / Shutterstock
fot. Pixel-Shot / Shutterstock

Dane do raportu udostępniło nam 13 banków o profilu uniwersalnym. Łącznie mają blisko 34 mln klientów z podpisaną umową umożliwiającą korzystanie z bankowości internetowej. W porównaniu do danych sprzed roku jest to spadek o 128 tys. Wynika on jednak ze zmiany metodologii podawania danych przez PKO BP. – Od kwietnia 2019 r. PKO Bank Polski zmienił metodykę kwalifikacji klientów indywidualnych, uznawanych jako korzystających z bankowości internetowej. Kryterium kluczowym w nowym podejściu jest aktywne korzystanie z przynajmniej jednego produktu obsługiwanego w ramach serwisu internetowego iPKO – informuje biuro prasowe.

Klientów, którzy przynajmniej raz w miesiącu logują się do swojego ROR-u przez internet, ankietowane banki mają 15 mln. Nie jest to jednak pełny obraz rynku, bo danych nie podały wszystkie instytucje. Z raportu Związku Banków Polskich Netb@nk dowiadujemy się, że liczba aktywnych użytkowników bankowości internetowej na koniec II kwartału (nowszych danych jeszcze nie ma) wynosiła ponad 18 mln. Owe brakujące 3 mln w raporcie PRNews.pl, to m.in. Millennium, Getin, Nest Bank, Idea Bank oraz sektor bankowości spółdzielczej.