Raport Santander TFI: Pokolenia na rynku inwestycji

fot. Shutterstock

Styl inwestowania w Polsce zmienia się z wiekiem. Młodsi traktują inwestowanie jak usługę na żądanie: szybką, intuicyjną i cyfrową. Starsi stawiają na bezpieczeństwo i sprawdzone rozwiązania. Nowy raport Santander TFI „Pokolenia na rynku inwestycji” pokazuje, jak Polacy inwestują w zależności od wieku, jakie mają podejście do ryzyka i skąd czerpią wiedzę finansową.

Z raportu wynika, że każde pokolenie ma inne motywacje i styl inwestowania. Młodsze pokolenia częściej korzystają z aplikacji mobilnych, są skłonne podejmować wyższe ryzyko i postrzegają inwestycje jako elastyczną usługę, z której można łatwo zrezygnować. Starsze grupy wiekowe kładą większy nacisk na stabilność i bezpieczeństwo.

Kluczowe wnioski z badania:

– Mamy do czynienia z czterema różnymi pokoleniami, które inwestują w odmienny sposób. To stawia przed całym rynkiem, również nami, konieczność znalezienia odpowiednich kanałów komunikacji i produktów adresowanych do każdego z nich. W tym obszarze mamy bardzo dużo do zrobienia, ponieważ Polacy coraz chętniej rozglądają się za różnego rodzaju formami inwestowania i oszczędzania. Innymi słowy: nadchodzą ciekawe czasy dla branży finansowej, która musi konkurować m.in. z fintechami, dostarczając odpowiedniej jakości platformy, produkty, usługi. – mówi Marcin Groniewski, Prezes Zarządu Santander TFI.

Badanie przeprowadzono metodą CAWI na próbie 1147 osób mających doświadczenie inwestycyjne obejmujące m.in. fundusze, IKE/IKZE, złoto, nieruchomości i kryptowaluty.

Pełny raport dostępny jest pod adresem: santander.pl/tfi/lp/pokolenia-na-rynku-inwestycji

Źródlo: Santander Bank Polska