Raport społecznej odpowiedzialności biznesu Banku BPH

Bank BPH opublikował kolejny już raport społecznej odpowiedzialności biznesu. Po raz pierwszy raport CSR banku został opracowany według wytycznych Global Reporting Initiative (GRI).

Raport opisuje działania w czterech kluczowych obszarach wynikających ze strategii „fair play”, wdrożonej przez bank w 2011 r. i uwzględniającej programy skierowane do kluczowych grup interesariuszy: klientów, partnerów, pracowników i społeczeństwa. – Społeczna odpowiedzialność biznesu od lat leży u podstaw działań biznesowych Banku BPH. Naszym celem jest działanie uczciwe, rzetelne i odpowiedzialne w stosunku do wszystkich grup interesariuszy. Realizacji tego celu ma służyć strategia „fair play”, którą konsekwentnie wdrażamy od 2011 roku. Wytycza ona kierunki naszego działania, jest wyrazem troski Banku BPH o zrównoważony rozwój, a realizacja jej kluczowych założeń ma wspierać nasz sukces rynkowy – mówi Richard Gaskin, Prezes Zarządu Banku BPH.

W publikacji Bank BPH prezentuje wdrożone w 2012 r., Zasady Fair Play, które są podstawą jego strategii społecznej odpowiedzialności i zostały wypracowane w odpowiedzi na oczekiwania interesariuszy Banku BPH, które poznano dzięki prowadzonemu z nimi dialogowi. Raport prezentuje również dobre praktyki i projekty realizowane w różnych pionach biznesowych banku a także rozbudowany zestaw wskaźników, wymaganych w metodologii GRI, jak i tych, których publikacja jest opcjonalna.

Bank BPH od 2005 r. regularnie opracowuje i publikuje dane z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Tegoroczna wersja „Raportu Po prostu fair” została opracowa­na po raz pierwszy według międzynarodowych wytycznych Global Reporting Initiative (GRI). W ten sposób nawiązujemy do najlepszych światowych praktyk w zakresie raportowania wyników w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu, a jednocześnie promujemy najwyższe standardy dla branży w Polsce – mówi Malwina Fidyk, Menedżer ds. CSR i Różnorodności Banku BPH.

Raport CSR Banku BPH dostępny jest na stronie WWW banku: http://www.bph.pl/repo/bph/bank/odpowiedzialnosc_spoleczna/CSR_raport_2012.pdf

Skrócona wersja raportu dostępna jest pod adresem: http://www.bph.pl/repo/bph/bank/odpowiedzialnosc_spoleczna/Raport_CSR_Bank_BPH_wersja_skr_cona_FS.pdf

Global Reporting Initiative (GRI) to międzynarodowa organizacja, pod egidą której opracowywane są wytyczne do raportowania wyników w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu. Wytyczne określają zarówno zasady raportowania kwestii ekonomicznych, społecznych i środowiskowych, jakość procesu, jak i prezentują wskaźniki wraz ze szczegółowymi wskazówkami do ich wyliczenia. Integralnym elementem raportu są suplementy sektorowe, uzupełniające wskaźniki o specyficzne dla danej branży.