Badania przeprowadzone przez The Kelsey Group i BizRate.com pokazują, że ponad 25% internautów poszukujących informacji o produktach i usługach szuka przede wszystkim ofert firm działających w ich regionie . Jednocześnie reklamodawcy zainteresowani są jak najbardziej precyzyjnym dotarciem do interesującej ich grupy docelowej. Kryterium geograficzne jest szczególnie istotne dla niewielkich firm działających na rynkach lokalnych. Dotychczas wyszukiwarki w Polsce oferowały jedynie możliwość wyświetlania linków sponsorowanych wszystkim Internautom, bez względu na region ich pochodzenia.
NetSprint jest pierwszą wyszukiwarką w Polsce, która zaoferowała reklamodawcom możliwość precyzyjnego dotarcia do Internautów z wybranych regionów kraju.
Lokalny Link Sponsorowany odpowiada na zgłaszaną nam wielokrotnie potrzebę reklamodawców, dla których kampania ogólnopolska jest nieopłacalna, ze względu na lokalny zasięg ich działalności – mówi Artur Banach, Prezes spółki NetSprint.pl – Za przykład mogą posłużyć firmy usługowe, restauracje czy sklepy i hurtownie działające głównie w tradycyjnej ekonomii. Zauważamy, że coraz większa grupa tych przedsiębiorstw przywiązuje duże znaczenie do pozyskiwania nowych Klientów za pośrednictwem Internetu.
Reklamodawca określa w jakich województwach pojawiać się będzie jego link sponsorowany. Otrzymuje również możliwość uzależnienia treści linku oraz słów kluczowych od wybranych przez niego regionów. Przez cały czas trwania kampanii posiada dostęp do statystyk jej skuteczności, bez żadnych dodatkowych opłat może zmieniać treść linków, dodawać i usuwać województwa oraz słowa kluczowe. Projekt reklamy przygotowywany jest przez konsultantów NetSprint.pl lub przez samego reklamodawcę za pomocą prostego formularza dostępnego na witrynie NetSprint.pl
Usługa geograficznego targetowania linków sponsorowanych odbywa się w oparciu o identyfikację numeru IP komputera, z którego Internauta zadaje zapytanie do wyszukiwarki NetSprint. Bazę numerów IP, przyporządkowanych do poszczególnych województw i miejscowości, dostarcza firma Gemius S.A., będąca liderem na rynku badań polskiego Internetu. Moduł ten stanowi również podstawę geolokalizowania użytkowników w badaniu ruchu na witrynach internetowych gemiusTraffic, w ramach którego monitorowane jest obecnie około 8 tys. serwisów.
Reklama w wyszukiwarkach powszechnie uważana jest za najskuteczniejszą i jedną z najtańszych form promocji w Internecie. Do źródeł sukcesu linku sponsorowanego zalicza się przede wszystkim: bardzo wysoką precyzja targetowania, niską cena oraz przychylne nastawienie Internautów (70% z nich deklaruje, że traktuje taki link na równi lub lepiej niż pozostałe wyniki wyszukiwania ). Średni CTR linków sponsorowanego wynosi w NetSprincie 5,7% i jest znacznie wyższy niż w przypadku graficznych form e-reklamy. Wprowadzenie dodatkowego kryterium targetowania powinno przyczynić się do dalszego wzrostu skuteczności tej formy reklamy.
Więcej o Lokalny Linku Sponsorowanym w NetSprint.pl: http://www.netsprint.pl/lokalny_link_sponsorowany.html
Wyszukiwarka NetSprint jest obecna na rynku polskim i litewskim. W Polsce poza serwisem NetSprint.pl oraz portalem Wirtualna Polska Internauci mogą z niej korzystać na ponad 60 serwisach internetowych NetSprint jest też dostępny na kilku tysiącach witryn amatorskich korzystających z wersji darmowej. Wg badań firmy Gemius S.A. ponad 23% wszystkich zapytań w polskiej Sieci przepływa przez silnik NetSprint.
W kwietniu 2004 r. wyszukiwarka NetSprint została zwycięzcą IV edycji konkursu „Teraz Internet” w kategorii „Baza danych, katalogi, wyszukiwarki”. Od niedawna dostępny jest również NetSprint Toolbar (http://www.netsprint.pl/toolbar.html).
Więcej informacji o NetSprint: http:www.netsprint.pl/release_main.html