Reklama Volkswagen Bank direct nagrodzona w finale Idea Awards

Reklama „Jan – kontroler bezpieczeństwa” emitowana w ramach ubiegłorocznej kampanii wizerunkowej Volkswagen Bank direct „Dla Wolnych Zawodowców” została nagrodzona w finale XIX edycji Idea Awards Brązową Ideą 2009 w kategorii produkty i usługi/ TV.

Reklama była elementem kampanii wizerunkowej prowadzonej przez Volkswagen Bank direct w pierwszej połowie 2009 r. Głównym założeniem kampanii było odejście od standardowych reklam produktów finansowych i skierowanie komunikacji do Wolnych Zawodowców – osób niezależnych i odważenie realizujących życiowe pasje. Postacie występujące w trzech spotach, ukazane zostały podczas codziennej, dość nietypowej pracy, w której się spełniają. Bohaterem zwycięskiej reklamy jest Jan, kontroler bezpieczeństwa. W pozostałych dwóch reklamach wystąpili Anna – kierownik robót strzałowych oraz Piotr – chirurg ortopeda.

„Naszym założeniem było stworzenie ciekawej, oryginalnej kampanii wizerunkowej, odmiennej od komunikacji innych instytucji finansowych. Kreację oparliśmy na wartościach wpisanych w specyfikę naszego działania, a zarazem charakterystycznych dla naszej grupy docelowej i naszych „Wolnych Zawodowców” – wolności i niezależności.” – mówi Roman Szewczyk, Koordynator w Departamencie Marketingu Volkswagen Bank Polska.

„Z końcem marca zakończyła się kolejna odsłona kampanii – „Dla Wolnych Zawodowców. Konto wolne od opłat”. Zdecydowaliśmy się na kontynuację, ponieważ pierwsza edycja kampanii cieszyła się dużą popularnością – o czym najlepiej świadczy znalezienie się w gronie finalistów konkursu, w którym na najlepsze spoty głosują internauci.” – dodaje Roman Szewczyk.

Spoty reklamowe przygotowano w dwóch różnych formatach – 30’’ i 15‘’. Można je było obejrzeć w TVP, TVN, TVN 24, Polsacie, Discovery oraz wybranych kanałach AtMedia. Za kreację kampanii reklamowej odpowiedzialna była agencja Tippingpoint, zaś planowanie i zakup mediów powierzono domowi mediowemu MindShare. Dodatkowo, na potrzeby kampanii stworzony został serwis www.dlawolnychzawodowcow.pl, który funkcjonuje do tej pory i jest cały czas wykorzystywany w komunikacji banku.

Konkurs ma na celu podnoszenie standardów reklam na polskim rynku, poprzez nagradzanie najlepszych z nich. Idea Awards jest ponadto jedynym konkursem w Polsce, w którym nagradzani są zleceniodawcy reklam. Pierwszy etap głosowania odbywa się on-line poprzez stronę konkursu w czterech kategoriach – motoryzacja, moda i uroda, produkty i usługi oraz medycyna i trzech podkategoriach – telewizja, prasa i outdoor. Reklamy, na które internauci oddali najwięcej głosów wygrywają edycję kwartalną i przechodzą do konkursu finałowego. W finale, reklamy oceniało jury składające się z ekspertów branży reklamowej. Pełna lista laureatów dostępna jest na stronie http://www.ideaawards.pl/laureaci.php.  Wyniki zostały ogłoszone podczas uroczystej Gali, która odbyła się 29 marca br. w warszawskim Hotelu Hyatt.

Nagrodzoną reklamę można obejrzeć na stronie Volkswagen Bank direct w zakładce „Dla Wolnych Zawodowców” http://www.vwbank.pl/dla_wolnych_zawodowcow.html

Źródło: Volkswagen Bank Polska