Rekordowa liczba 10 tysięcy samochodów wydanych w programie GM Business Services

Program od początku obsługiwany jest przez gdańską spółkę leasingową Masterlease, związaną właścicielsko z GM, która na koniec I półrocza odnotowała 15 proc. udział w rynku wynajmu długoterminowego. Około 56 proc. samochodów w portfelu Masterlease, liczącym ponad 23 tysiące pojazdów, to marki GM czyli Opel, Chevrolet, Saab i Cadillac.

Komentarz: Grzegorz Czarnecki, dyrektor pionu sprzedaży korporacyjnej Masterlease Polska:

Efektem połączenia sił z General Motors było wprowadzenie na Polski rynek pionierskiego produktu GM Business Services. Zaoferowaliśmy ofertę leasingu operacyjnego poszerzoną o dodatkowe opcje serwisowe na samochody produkcji GM, adresowaną do małych i średnich przedsiębiorstw. Naszymi klientami są zarówno firmy polskie, jak i przedstawicielstwa przedsiębiorstw zagranicznych, otwierających swą działalność w naszym kraju (dla których często wynajem samochodów jest naturalnym sposobem ich eksploatacji, z którego od lat korzystają w Holandii czy Niemczech).

Dowodem skuteczności tego pomysłu jest aż 10 tys. samochód osobowych i dostawczych wydanych w programie GMBS w ciągu trzech lat. Żadna firma leasingowa w Polsce nie osiągnęła takich wyników w zakresie sprzedaży produktów leasingowych wzbogaconych o dodatkowe usługi serwisowe (oferujemy: serwis mechaniczny, likwidację szkód blacharsko – lakierniczych, samochody zastępcze oraz serwis opon zimowych i letnich). Sukcesem jest nie tylko rekordowa sprzedaż, ale i wkład w rentowność działalności dealerskiej. Jesteśmy firmą, która nie tylko kupuje od dealerów i wynajmuje klientom samochody, ale również serwisuje je w ASO. Dzięki temu utrzymujemy lojalność i kontakt klientów z salonami sprzedaży samochodów GM i przyczyniamy się do generowania przychodów sieci dealerskiej GM w Polsce.

Patrząc w przyszłość, zakładamy, że udział w naszym portfelu produktów złożonych wzrośnie o ok. 10 procent. Jeśli chodzi o wpływ hamującej gospodarki na sprzedaż naszego flagowego produktu jakim jest wynajem długoterminowy , nie obawiamy się drastycznego spadku. Jest to związane z dynamicznym wzrostem popytu na tę usługę wśród firm z sektora MŚP. Dotychczas obserwowaliśmy stabilny wzrost wynajmu długoterminowego na poziomie 30 proc. rocznie. Prognozujemy, że będzie tak i w bieżącym, i w przyszłym roku.

Komentarz: Konrad Karpowicz, dyrektor handlowy Masterlease Polska:

W latach 2005 – 2007 oraz w bieżącym roku (wynik za 8 miesięcy), sprzedaż w programie GMBS przekracza planowane założenia. Program zyskał zaufanie dystrybutorów GM, którzy polecają tą ofertę leasingu – ponad 60% samochodów nabywanych w salonach GM w Polsce przez firmy leasingowe trafia do klientów programu GMBS. Ważny jest też fakt, że Masterlease – dysponując siecią oddziałów we wszystkich największych polskich miastach oraz dzięki dedykowaniu części swej sieci handlowej wyłącznie do obsługi salonów dealerskich GM – jest partnerem, który efektywnie wspiera personel salonów dealerskich w wypracowywaniu wyników handlowych.

Najważniejsze liczby o GM w Polsce

100 – tyle miast w Europie rywalizowało w połowie lat dziewięćdziesiątych o lokalizację najnowocześniejszej fabryki samochodów General Motors, która ostatecznie ulokowana została w Gliwicach.
22 – tyle miesięcy minęło od chwili symbolicznego wbicia łopaty w październiku 1996 roku do uruchomienia produkcji w gliwickiej fabryce w sierpniu 1998 roku
150 – tyle tys. sztuk rocznie wynosiły pierwotne moce produkcyjne zakładu w Gliwicach
95 – tyle procent produkcji pierwszego na świecie microwana Opla Agili, wyprodukowanego w polskim zakładzie w Gliwicach, było eksportowane za granicę
1 – to numer, którym oznaczony był Opel Astra III sedan, który 22 sierpnia 2007 r.zjechał z taśmy montażowej „GMMP” na zamówienie rosyjskiego dealera
60 – tyle tysięcy sedanów rocznie ma zjeżdżać z taśm fabrycznych „GMMP”
180 – tyle tys. sztuk rocznie wynoszą moce produkcyjne gliwickiego zakładu