Rekordowe wyniki Getin Banku

Całkowita sprzedaż kredytów osiągnęła wartość 7 891 mln zł i była o 72% wyższa niż rok wcześniej (4 589 mln zł). Najszybciej rosła sprzedaż kredytów detalicznych oraz samochodowych. Sprzedaż kredytów hipotecznych oraz kredytów dla małych i średnich przedsiębiorstw rosła w tempie wyższym niż w całej branży. Ostatecznie wpłynęło to na zmianę struktury sprzedaży produktów kredytowych Getin Banku w 2007 roku:

W 2007 roku Getin Bank wypracował zdecydowaną pozycję lidera w kategorii kredytów samochodowych. Sprzedaż kredytów samochodowych wzrosła o 68,7% w stosunku do całego 2006 roku, osiągając wynik 1 471,9 mln zł (872,5 mln zł w 2006r.). Wartość całego portfela kredytów samochodowych na koniec 2007 wyniosła ponad 2 226 mld zł. W ubiegłym roku podpisano 47 861 umów kredytowych co stanowi wzrost o 31% w stosunku do 2006 roku (36 489 umów).

Największy procentowo wzrost zanotowano w sprzedaży kredytów detalicznych. Wartość udzielonych przez bank kredytów konsumenckich wzrosła ponad trzykrotnie do kwoty 1 574,6 mln zł (z 518,1 mln zł w 2006 roku). Getin Bank dystrybuuje kredyty detaliczne poprzez sieć własną jak oraz przez sieć pośredników wśród których są m.in. PDK i Fiolet.

Zgodnie z zakładanymi planami rozwijała się sprzedaż kredytów hipotecznych. DOM, oddział Getin Banku specjalizujący się w kredytach hipotecznych udzielił kredytów na kwotę ponad 3 114,9 mln zł, czyli o ponad 39,3% więcej niż rok wcześniej (2 235,8 mln zł).

Na wyniki Getin Banku wpłynęły także kredyty udzielone firmom. W całym 2007 roku bank udzielił podmiotom gospodarczym kredytów o łącznej wartości 1 730,0 mln zł, co stanowi wzrost o ponad 79,4% do tego samego okresu 2006 roku. Największy proporcjonalnie wpływ na ten rezultat miała sprzedaż produktów finansowych dla małych i średnich przedsiębiorstw w tym produktów factoringowych oraz leasingu. Wartość samych wierzytelności wykupionych w 2007 przez należący do Getin Banku, Factor in Bank wyniosła 794,6 mln zł co stanowi wzrost o 81,8% w stosunku do wyniku odnotowanego w 2006 roku. (437,0 mln zł).

W całym 2007 roku Getin Bank pozyskał ponad 2,7 mld złotych depozytów, co oznacza wzrost o ponad 63% w porównaniu do 2006 roku. Jest to efekt między innymi skutecznej promocji depozytów, którą Getin Bank rozpoczął jako jeden z pierwszych wiosną 2007 roku. Średnia wartość lokat na klienta Getin Banku jest niższa niż maksymalna kwota gwarantowana przez Bankowy Fundusz Gwarancyjny. Ponad 91% klientów składających depozyty w Getin Banku objęta jest maksymalną kwotą gwarancji Funduszu. Depozyty pozyskane dzięki wzmożonej kampanii promocyjnej, pozwalają zabezpieczyć finansowanie dynamicznie rosnącej akcji kredytowej banku. Łączna wartość depozytów detalicznych zebranych w pierwszym miesiącu 2008 roku wyniosła prawie 1 mld zł. Tak dobry wynik to efekt realizacji strategii Getin Banku zakładającej pozycjonowanie banku jako instytucji oferującej jedną z najbardziej korzystnych ofert depozytowych na rynku. W 2008 bank nadal będzie tę strategię realizować, starając się aktywnie promować ofertę depozytową.

W zebraniu większej liczby depozytów z pewnością pomogą nowo otwierane placówki własne i sieci partnerskiej. Na koniec 2007 roku bank posiadał 187 placówek własnych działających pod szyldem Getin Banku i wyspecjalizowanych w kredytach hipotecznych placówek działających pod marką DOM.

Do końca 2008 roku sieć własna Getin Banku ma składać się z 217 własnych oddziałów oraz 130 placówek franczyzowych. W przypadku placówek własnych bank koncentruje się głównie na dużych miejscowościach, natomiast w przypadku placówek franczyzowych na miejscowościach od 20 000 do 60 000 mieszkańców oraz w dużych miastach, gdzie placówki partnerskie mogą być uzupełnieniem sieci własnej (osiedla peryferyjne, miasta satelitarne, itp.).

Plany rozwoju sieci sprzedaży niosą za sobą także potrzeby zwiększenia zatrudnienia. Począwszy od końca stycznia, Getin Bank rozpoczął program rekrutacji pracowników z segmentu „40+”. Celem programu jest pozyskanie osób do pracy w bankowości w szczególności w sieci sprzedaży na stanowiskach Doradcy i Opiekunów Klienta. Poszukiwani są kandydaci od których bardziej niż ekonomicznego wykształcenia oczekuje się empatii i umiejętność doskonałej obsługi klienta. Nowozatrudnionym osobom oferowany jest konkurencyjny system wynagradzania i pakiet socjalny oraz szereg szkoleń, które mają na celu wdrożenie do pracy w banku. Getin Bank ofertę pracy kieruje bezpośrednio do zainteresowanych osób jak również nawiązuje współpracę z partnerami społecznymi pracującymi z tą grupą osób. Na dzień 31 grudnia 2007 roku bank zatrudniał 2440 osób (wzrost o 13,8 % – 2144 osób na koniec 2006 roku).

Model biznesu oraz kontrola kosztów wpływają na bardzo korzystny wskaźnik kosztów do dochodów, który po 12 miesiącach 2007 roku wyniósł 43,7% (47,7% w analogicznym okresie 2006 roku).