3,6 mln transakcji i 540 mln zł wydanych podczas zakupów online, to bilans zakupów wykonanych przez klientów Banku Millennium podczas Black Week. Liczba transakcji BLIK w trakcie tygodnia promocji wzrosła aż o 120% w stosunku do tygodnia wcześniej. Największą popularnością wśród kupujących cieszą się platformy zakupowe o zróżnicowanym asortymencie.
Za nami gorący okres zakupowy obfitujący w promocje, zniżki i rabaty. Tylko w trakcie Black Week, czyli od 22 – 29 listopada br. klienci Banku Millennium wykonali 3,6 mln transakcji online na kwotę 540 mln zł. Najpopularniejszą metodą płatności w sieci wciąż jest BLIK. Niemal co druga transakcja została zrobiona przy jego użyciu. Jednocześnie w tym roku wykonano 19% więcej transakcji BLIKIEM niż w analogicznym okresie rok temu a suma kwot transakcji tą metoda płatności wzrosła o 25% r/r.
– Od kilku miesięcy notujemy rekordowe wzrosty w obszarze płatności e-commerce, szczególnie jeśli chodzi o transakcje BLIKIEM. Tegoroczny Black Week pokazał, jak bardzo zmieniliśmy nasze nawyki zakupowe od początku pandemii. W ciągu ostatnich dwóch lat na rozwiązania zdalne otworzyli się klienci, którzy do tej pory sceptycznie podchodzili do innowacji w płatnościach czy zakupów online. W czasie tegorocznego Black Week aż 35% więcej klientów niż rok temu zapłaciło za zakupy w internecie BLIKIEM. Cieszy nas rosnąca popularność e-commerce, ale jednocześnie czujemy na sobie dużą odpowiedzialność. Prowadzimy wiele działań edukacyjnych, żeby nasi klienci wiedzieli też, jak płacić w internecie bezpiecznie – mówi Halina Karpińska, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej Banku Millennium.
– W przypadku zakupów w internecie największą popularnością cieszą się platformy zakupowe, na których klienci mogą znaleźć większość potrzebnych im produktów. Porównując obecny rok do poprzedniego, widzimy kilkunastoprocentowy wzrost liczby wykonanych transakcji na tego typu platformach. Kolejne najważniejsze kategorie zakupowe podczas Black Week to elektronika i sklepy dystrybuujące produkty cyfrowe, np. gry komputerowe, muzykę, e-booki lub filmy. Zwłaszcza ta ostatnia grupa zyskuje ostatnio mocno na popularności – mówi Mariusz Gromada, Dyrektor Departamentu Customer Intelligence w Banku Millennium. Wzrost do ubiegłego roku da się również zauważyć zakupach w sklepach z produktami AGD oraz RTV.
Źródło: Bank Millennium