Rekordziści Guinnessa we współpracy z Shell wyruszyli w podróż dookoła świata

Podróż rozpoczęła się o 10 rano w Londynie w Waterloo Place w pobliżu The Reform Club, skąd legendarny Phileas Fogg rozpoczął swoją fikcyjną podróż „w 80 dni dookoła świata”. Taylorowie będą pokonywać dystans do tysiąca kilometrów dziennie.

Dobowe statystyki przejechanych kilometrów i zużytego paliwa będą uaktualniane na stronie www.fuelchallenge.com. Będzie tam można przeczytać również bieżące zapiski Taylorów i załogi, zobaczyć zdjęcia i opisy najważniejszych wydarzeń a także zapoznać się z poradami dotyczącymi ekonomicznej jazdy.

John i Helen na swoim koncie mają 34 osiągnięcia w dziedzinie ekonomicznej jazdy (więcej niż jakiekolwiek inne osoby na świecie). Podróż dookoła świata będzie największym z dotychczas podjętych wyzwań. Zanim powrócą do Londynu pod koniec marca, przejadą Europę, Azję, Australię i Amerykę.

Planując tę wyprawę, Taylorowie przetestowali szereg paliw dostępnych na rynku, a następnie zaproponowali Shell wyłączność na dostawę paliwa dla ekspedycji. Aby podkreślić zaangażowanie w działania na rzecz lepszej ekonomiki jazdy, Shell podczas wyprawy testować będzie najnowsze oszczędne paliwo, które zostanie wprowadzone do sprzedaży. Podróż Taylorów da naukowcom Shell możliwość oceny wydajności i skuteczności nowego paliwa, a także umożliwi pogłębienie wiedzy o zasadach ekonomicznej jazdy w zróżnicowanych warunkach drogowych. Ich sugestie zostaną dodane do bazy danych Shell ”Oszczędne tankowanie”, będącej zestawem porad dla kierowców chcących jeździć najoszczędniej.

John i Helen będą prowadzić Volkswagena Golfa FSI 1.6. Za Taylorami pojedzie ekipa techniczna w dwóch Volkswagenach Passatach kombi. W skład ekipy wejdzie niezależny świadek, operator kamery dokumentujący podróż, kronikarz opisujący przygody Taylorów, oraz dwóch mechaników Volkswagena.

Aby zakwalifikować przejazd jako oficjalny Rekord Świata Guinnessa, John i Helen muszą w jedną stronę pokonać odległość co najmniej 28 970 kilometrów, lecz nie większą niż obwód równika. Samochód musi być standardowym modelem produkcyjnym. Oprócz tego obowiązuje jeszcze osiemnaście innych ścisłych zasad dotyczących punktów na antypodach, współrzędnych geograficznych, niezależnej oceny, prowadzenia zapisów z podróży, obecności świadków, badań inżynierskich przed rozpoczęciem podróży oraz czasów jazdy.

Taylorowie i wraz z ekipą towarzyszącą będą jechać maksimum czternaście godzin na dobę, prowadząc zarówno w dzień jak i w nocy, zgodnie z surowymi wymogami w zakresie zdrowia i bezpieczeństwa. Będą również stosować się do ścisłego regulaminu dotyczącego spożywania posiłków aby zminimalizować ryzyko choroby, która mogłaby wpłynąć na czas przejazdu. W połowie podróży Taylorowie zaplanowali przerwę – zatrzymają się w domu w Melbourne w Australii na ślub córki.