Revolut buduje własną technologię Compliance Tech. „Ograniczymy liczbę ludzkich pomyłek”

Na trzy pytania redakcji PRNews.pl odpowiada Karol Sadaj, Country Manager Revolut w Polsce

Wojciech Boczoń, PRNews.pl: Co się kryje pod terminem Compliance Tech?

Karol Sadaj, Country Manager Revolut w Polsce: Compliance Technology (Compliance Tech) to nowa dziedzina compliance łącząca pracę ludzi i maszyn w celu zwiększenia efektywności pod względem czasu, kosztów i trafności podejmowanych decyzji. Wiele współczesnych nadużyć finansowych, kradzieży lub wyłudzeń realizowanych jest w sieci i wspieranych przez złośliwe oprogramowanie. Ludzie nie nadążą za botami. By monitorować, zwalczać i raportować tego typu ataki firmy również muszą dysponować technologicznym arsenałem. W Revolut compliance tech to nowa kompetencja firmy budowana przez inżynierów danych, której zadaniem jest zwiększenie efektywności pracy tradycyjnie realizowanej przez ludzi. Zdaliśmy sobie sprawę, że compliance tech nie jest już dziś wyborem ale koniecznością.

Karol Sadaj, Country Manager, Revolut w Polsce

Czym Compliance Tech różni się od tradycyjnego modelu zarządzania ryzykiem?

Tradycyjne instytucje finansowe funkcję compliance realizują niemal manualnie za pomocą excela. Zatrudniają setki pracowników którzy ręcznie przeszukują dokumenty, historie transakcji i zadają nieistotne pytania. To struktura pochłaniająca czas, generująca koszty i nie da się jej skalować globalnie. Dlatego, łącząc pracę ludzi i maszyn, zaprojektowaliśmy tą funkcję od nowa. Nasza platforma Compliance Tech monitoruje podejrzaną aktywność na kontach i kartach klientów w czasie rzeczywistym, pozwala zarządzać systemem alarmów i gromadzi wszystkie dane na prostym interfejsie. Analityk compliance jednym rzutem oka na graf jest w stanie ocenić co się dzieje i podjąć finalną decyzję.

Jaką korzyść odniosą z tego użytkownicy Revoluta?

Przypadki rozpatrywane przez compliance będą obsługiwane szybciej i trafniej, ograniczymy liczbę ludzkich pomyłek, będzie mniej sytuacji gdy nasi klienci będą niepokojeni pytaniami z supportu lub compliance. System działa w tle i compliance ma kontaktować się z klientem wyłącznie gdy jest to uzasadnione bezpieczeństwem klienta lub wynika z naszych obowiązków względem regulatora. Co kluczowe, nowa, wspierana przez Compliance Tech funkcja compliance jest skalowalna globalnie.