Revolut Business Report: dwie trzecie badanych firm w Europie uważa, że “tradycyjne banki” nie nadążają za ich potrzebami

Revolut Business, globalna aplikacja finansowa, z której korzystają setki tysięcy firm, opublikowała wyniki badania opinii, które pokazują, że część międzynarodowych firm szuka alternatywy dla „tradycyjnych banków”. Podobny trend miał wcześniej miejsce wśród klientów bankowości detalicznej w Europie. Revolut Business publikuje wyniki badania wraz z premierą 5 wersji aplikacji Revolut Business, stworzonej z myślą o współczesnych potrzebach dużych firm.

Badanie opinii z udziałem 2850 osób decyzyjnych w europejskich firmach (w tym 500 z Polski) ujawniło, że 3 na 5 przedstawicieli firm w Europie (63,6%) podziela pogląd, że „tradycyjne banki” zbyt wolno reagują na potrzeby biznesowe ich firm. Najbardziej krytyczni w tym kontekście są przedstawiciele firm z Włoch 68% i Irlandii 71,5%, a najmniej Rumunii 55,3% i Wielkiej Brytanii 55,8%. Oceny Polaków zbliżone są do europejskiej średniej (61,2%). Na każdym z 7 badanych rynków widać zniecierpliwienie.

Co można zrobić? Alternatywą wydają się być fintechy. Zdaniem przedstawicieli firm w Europie fintechy wyprzedzają “tradycyjne banki” w obszarze innowacji 77,6% (w Polsce 72,2%), procesowania transakcji 69,9% (w Polsce 62,6%), aplikacji mobilnych 68,5% (w Polsce 68,4%) i niskich opłat 66,8% (w Polsce 64,2%). Część firm nie czeka. 3 na 4 przedstawicieli firm w Europie (74%) potwierdza, że w ich branży konkurencja korzysta już z usług fintechów. Najwięcej w Hiszpanii (82,5%) i Irlandii (77%), a najmniej w Wielkiej Brytanii (65,6%) i Francji (69,6%). W Polsce odsetek wskazań wyniósł 76,2%.

Technologiczny wyścig. Badanie ujawniło też, że 3 na 5 przedstawicieli dużych firm w Europie (64%) obawia się, że bez wsparcia fintechów pozostaną w tyle za konkurencją (wśród małych firm 56,7%). W Polsce te obawy podziela 47,4% firm (mniej niż średnia europejska 51,4%). Tego rodzaju rozterki stopniowo skłaniają firmy w stronę fintechów (takich jak Revolut), gdzie przewodnią zasadą jest innowacyjność. Aż 74,2% firm w Europie chce korzystać z fintechów (69,6% w Polsce), w tym 56,2% zarówno z nich jak i z “tradycyjnych banków” (51,2% w Polsce). Dotyczy to zwłaszcza dużych firm (62,4%).

Dlatego, Revolut skupia się obecnie na wsparciu dużych klientów korporacyjnych. Drogą do tego celu jest 5 już wersja platformy Revolut Business, która zapewnia płynną obsługę klientów na urządzeniach zarówno mobilnych, jak i stacjonarnych. Revolut Business został przeprojektowany, aby sprostać zmieniającym się potrzebom klientów oraz zaoszczędzić im więcej czasu i pieniędzy.

“Gdy zakładaliśmy Revolut Business w 2017 r., wiedzieliśmy, że firmy szukają produktu bankowego, który rozwija się wraz z ich potrzebami i zapewnia serwis przystający do współczesnych realiów. Przez kolejne lata zapotrzebowanie na konta biznesowe tak zorientowane na klienta wyłącznie rosło. Dziś, wraz z Revolut Business 5, dajemy klientom możliwość szybszego znajdowania funkcji, precyzji wydawania pieniędzy i łatwego zarządzania płatnościami. Nie mogę się doczekać powitania kolejnych klientów, którzy mają dość istniejącego status quo i chcą usług, które nadążają za technologiami” – powiedział James Gibson, General Manager w Revolut Business.

Revolut Business 5 oferuje szybszą nawigację, spersonalizowany interfejs oraz łatwy dostęp do danych kart i analiz bezpośrednio z ekranu głównego. Zaktualizowane funkcje obejmują polecenia zapłaty SEPA B2B, usprawnione narzędzia płatnicze do sprzedaży online i offline, narzędzia do operacji skarbowych, wymiany walut i wielopoziomowe opcje kontroli wydatków w różnych działach i zespołach.

Revolut ogłosił niedawno, że globalne roczne przychody Revolut Business przekroczyły 500 mln dolarów.  Revolut dla firm generuje 15–25% zysku brutto dla grupy Revolut i stale się rozwija. Wśród dużych marek i klientów korporacyjnych, którzy dołączyli do Revolut Business są m.in. irlandzkie linie lotnicze Aer Lingus, hiszpańska sieć siłowni Vivagym, węgierski festiwal muzyczny Sziget, rumuńska organizacja gamingowa PGL Esports, platforma zakupowa Rakuten we Francji, aplikacje SaaS do płac i spraw pracowniczych jak Deel i Tfy, biura podróży online jak Kiwi, Vola.ru, Karpaten, czy francuska aplikacja ubezpieczeniowa Alan. Świadczy to o zapotrzebowaniu na nowoczesne usługi dla biznesu.

Źródło: Revolut.