Revolut ma już 150 tys. klientów w Polsce. Teraz chce zwiększyć zatrudnienie w Krakowie o kolejne 100 osób

Revolut ma już 150 tys. klientów w Polsce. Firma zamierza rozwijać swoje zaplecze technologiczne. Jeszcze w tym roku zatrudni w Krakowie kolejnych 100 osób, a na przyszły rok zapowiada kolejne rekrutacje.

W marcu 2018 r. brytyjski fintech Revolut oficjalnie zadebiutował na naszym rynku. Informował wówczas, że na koniec roku chce obsługiwać 150 tys. klientów. Cel ten udało się zrealizować już po czterech miesiącach. Polska jest obecnie trzecim co do wielkości rynkiem Revoluta – po Wielkiej Brytanii, gdzie fintech ma ponad milion klientów i Francji – ponad 300 tys. Nasz kraj jest też w TOP3 najszybciej rosnących rynków – rośniemy szybciej niż Francja. Z Revolut for Business korzysta ponad 1000 polskich firm – głównie są to firmy IT, startupy, e-commerce i agencje.

Revolut

Z Revolutem związany jest jeszcze jeden polski wątek – to właśnie nasi krajanie stanowią najliczniejszą grupę wśród pracowników firmy. Całe zaplecze Revoluta zlokalizowane jest bowiem w Krakowie. To tu znajdują się prawnicy, support, eksperci od compliance, analitycy ryzyka i programiści. Obecnie pracuje to 200 osób, ale jak udało mi się dowiedzieć, firma planuje rozszerzyć struktury. Jeszcze w tym roku zatrudnienie w Krakowie zwiększy się do 300 osób i ma rosnąć w 2019. Część z nich awansuje później do międzynarodowych struktur.

Firma inwestuje obecnie tzw. Compliance Tech – technologię, w której tradycyjny model zarządzania ryzykiem jest wspierany przez uczące się algorytmy. System w czasie rzeczywistym monitoruje sposoby wykorzystywania każdej spośród 2 mln kart Revoluta i wyłapuje wszelkie odchylenie od typowego sposobu wykorzystania karty przez jej właściciela. Więcej na ten temat mówi w rozmowie z PRNews.pl Karol Sadaj, Country Manager Revolut w Polsce.