Revolut opublikował wyniki za 2017 rok

Revolut między styczniem i grudniem 2017 roku pięciokrotnie zwiększył przychody, z 2,4 miliona GBP do 12,8 miliona GBP, zwiększył wartość wolumenu miesięcznych transakcji z 200 milionów dolarów do 1,5 miliarda dolarów i potroił liczbę klientów z 450 tysięcy do 1,3 miliona.

Choć zwiększanie przychodów i obniżanie kosztów jest istotne dla spółki, głównym priorytetem jest ekspansja na rynki międzynarodowe, rozwój zespołów obsługi klienta oraz wdrażanie kolejnych innowacji produktowych, takich jak bezprowizyjna platforma do inwestowania w akcje. Te cele nie uległy zmianie.

Revolut

Londyński fintech zanotował za cały rok 2017 stratę w wysokości 14,8 miliona GBP, jednak w tym samym czasie ponad dwukrotnie zwiększył zatrudnienie, do ponad 400 osób, rozpoczął ekspansję na 10 nowych rynków, zainicjował starania o licencję bankową w Europie, a także uruchomił prace nad stworzeniem bezprowizyjnej platformy do inwestowania w akcje – rozwiązania szczególnie oczekiwanego w Europie.

“W ciągu 2017 roku uruchomiliśmy wiele produktów, które od tamtej pory generują dodatkowe przychody, m.in. konta Premium w kwietniu, konta Revolut for Business w czerwcu, ekspozycję na kryptowaluty w grudniu. Jestem bardzo zadowolony, że udało nam się w 2017 roku czterokrotnie zwiększyć przychody i potroić liczbę użytkowników“ – powiedział Nik Storoński, założyciel i CEO Revolut.

“Revolut rośnie dzięki temu, że stawiamy klienta w centrum uwagi. Oferujemy najbardziej intuicyjną analizę wydatków, najtańszą wymianę walut, bezpieczne karty ze zmiennym numerem i wiele innowacji, których nie oferuje nikt inny. Klienci polecają nas bo wiedzą, że na tym nie poprzestaniemy. Wiedzą, że będziemy tworzyć i wprowadzać kolejne usługi, które pozwolą oszczędzić im czas i pieniądze” – dodał Storoński.

Mimo iż 2017 rok był czasem dynamicznego wzrostu w Revolut, to w kolejnym roku fintech wyłącznie przyspieszył. Wszystko wskazuje na to, że 2018 rok może przynieść równie spektakularne wyniki. Społeczność użytkowników Revolut liczy już blisko 3 miliony osób. Firma otwiera 7 000 nowych kont dziennie. Rośnie też wartość wolumenu miesięcznych transakcji, która obecnie sięga 3 miliardów dolarów. Międzynarodowy zespół liczy 500 osób, w tym blisko 300 pracowników w Krakowie.

“Jesteśmy na dobrej drodze by w tym roku zwiększyć przychody czterokrotnie. W sierpniu uruchomiliśmy nową, opartą na abonamencie usługę Revolut Metal. Wykupiło ją natychmiast 20 000 użytkowników. Pozostałych 60 000 zapisało się w kolejce w oczekiwaniu na wyprodukowanie i dostarczenie ich metalowych kart. Już niebawem uruchomimy naszą bezprowizyjną platformę do inwestowania w akcje, która wygeneruje kolejne przychody” – zapowiada Storoński.

“Klient jest w centrum wszystkiego co robimy, dlatego kluczowym obszarem inwestycji jest wzmocnienie – zwiększenie zatrudnienia i szkolenia – zespołów wsparcia klienta. W 2017 roku dwukrotnie zwiększyliśmy zatrudnienie w supporcie, który zaczął być dostępny w trybie 24/7. W tym roku ponownie dwukrotnie zwiększymy siły wsparcia klienta. Otworzymy też nowe centrum obsługi klientów w innym europejskim mieście” – dodał Storoński.

Źródło: Revolut