Revolut ogłosił pozyskanie dodatkowego finansowania w wysokości 80 milionów dolarów. Tym samym Revolut zamknął rundę finansowania Serii D na poziomie 580 milionów dolarów. Utrzymał też aktualną wycenę. TSG Consumer Partners, to kolejny amerykański fundusz z Doliny Krzemowej, który zainwestował w Revolut. TSG ma siedzibę w San Francisco, jest funduszem private equity i specjalizuje się w budowaniu wartości globalnych marek konsumenckich.
Revolut wykorzysta dodatkowe środki aby przyspieszyć rozwój działalności bankowej w Europie – w tym oferty depozytowej i usług kredytowych – i uruchomić nowe produkty – w tym funkcji do zarządzania subskrypcjami i rozwoju platformy z okazjami zakupowymi.
“Nie poszukiwaliśmy aktywnie dodatkowego kapitału. TSG zwrócił się do nas z propozycją współpracy oferując swoje doświadczenie w zarządzaniu innowacyjnymi markami konsumenckimi na skalę globalną. Cieszymy się mogąc skorzystać z wiedzy nowego partnera. Liczymy, że przyspieszy to rozwój naszej platformy” – powiedział Nik Storoński, CEO i współzałożyciel Revolut.
“Teraz, gdy Seria D finansowania jest zakończona, skupiamy nasze siły i zasoby na rozwoju usług bankowych w Europie i rozwoju produktów w USA. Biorąc pod uwagę aktualne otoczenie rynkowe, cieszymy się mając tak stabilną pozycję by zaoferować lepsze usługi bankowe ludziom na całym świecie” – dodał Nik Storoński.
“Revolut pozycjonuje się jako wiodąca marka konsumencka na dynamicznym i szybko rosnącym rynku usług finansowych opartych na technologii” – powiedział Colin Welch, dyrektor zarządzający w TSG.
“Innowacyjna oferta produktowa, zdolność łączenia aktywności finansowej klientów na świecie i determinacja w budowaniu lepszych usług finansowych plasuje Revolut na ścieżce wzrostu jako wiodącej globalnej super aplikacji. Cieszymy się na myśl o współpracy z Nikiem, Władem oraz całym zespołem Revolut na kolejnych etapach skalowania platformy” – dodał Colin Welch.
“Revolut stworzył wszechstronną platformę technologiczną do budowy produktów, która łączy obszary geograficzne, społeczności klientów, cyfrowe aktywa, w tym kryptowaluty oraz transakcje fizyczne i online. Wejście Revolut na rynek amerykański to okazja dla TSG by zaoferować nasz unikalny know-how w zakresie pozyskiwania nowych klientów i marketingu cyfrowego” – mówi Beth Pickens, prezes w TSG.
W najbliższych tygodniach Revolut udostępni klientom usługę do zarządzania subskrypcjami, która przypomni o upływających terminach darmowych subskrypcji próbnych i pomoże pozbyć się zbędnych subskrypcji jednym kliknięciem.
Revolut spożytkuje finansowanie także do rozwoju Rewards, algorytmu rozpoznającego ulubione marki klienta i oferującego mu personalizowane rabaty, obniżki i cashback, by osiągnął więcej korzyści z posiadanych środków.
Revolut buduje swoje usługi by sprostać oczekiwaniom poszczególnych grup odbiorców. W zeszłym tygodniu Revolut udostępnił na swojej platformie w USA handel kryptowalutami, umożliwiając amerykańskim klientom kupno, przechowywanie i sprzedaż Bitcoin i Ethereum na jedno kliknięcie w aplikacji.
Źródło: Revolut