Revolut uruchamia zbiórkę na rzecz ILGA-Europe i udostępnia okolicznościowe karty w kolorach tęczy

Z okazji Miesiąca Dumy, jak co roku, Revolut uruchamia zbiórkę na rzecz ILGA-Europe. Tym razem, za każdą kartę w kolorach tęczy zamówioną do 15 lipca, firma przekaże 1 GBP na rzecz partnerskiej organizacji dobroczynnej, do maksymalnej kwoty 5 tysięcy GBP. W ramach Pride Month firma uruchamia też specjalny konkurs, gdzie nagrodą będzie 5 tysięcy GBP dla zwycięzcy i dodatkowe 5 tysięcy GBP dla ILGA-Europe.

Jak co roku datki zebrane w Europie trafią do ILGA-Europe, jednej z partnerskich organizacji dobroczynnych, która zabiega o świat bez prześladowań i dyskryminacji ze względu na orientację seksualną i tożsamość płciową. ILGA-Europe to jedna z wielu globalnych i lokalnych organizacji charytatywnych, które wspierać można poprzez funkcję Donations bezpośrednio z poziomu aplikacji. Środki zebrane w USA trafią natomiast do amerykańskiej organizacji partnerskiej, OutRight Action International. 100% datków przekazanych przez klientów z pomocą funkcji Darowizny trafia do organizacji partnerskich, Revolut nie pomniejsza ich o żadne koszty ani opłaty.

By zwiększyć zasięg akcji i wsparcie dla ILGA-Europe, firma Revolut uruchamia specjalny konkurs, który potrwa do 15 lipca. Klienci są zachęcani by opublikować w social mediach zdjęcie ze swoją kartą Revolut w kolorach tęczy (na przykład na tle charakterystycznych obiektów turystycznych lub w kultowym dla lokalnej społeczności LGBTQ+ miejscu) na swoich profilach społecznościowych na Twitterze lub Instagramie z tagiem @revolutapp.

Klienci mogą też opublikować wiadomość o tym dlaczego wspierają społeczność LGBTQ+ lub czemu czują dumę pokazując kolory Pride, nie jest to jednak wymogiem konkursu w social mediach. W konkursie Revolut nagrodzi najbardziej kreatywne zdjęcie. Jego twórca otrzyma 5 tysięcy GBP. Darowiznę w takiej samej kwocie otrzyma także ILGA-Europe*. Zwycięskie zdjęcie będzie ogłoszone w kanałach social mediowych Revolut na Twitterze i Instagramie 12 sierpnia, w trakcie tegorocznego World Pride Day w Kopenhadze.

Klienci Revolut w Europie mogą zamówić kartę w kolorach tęczy po złożeniu pierwszej darowizny w kwocie 1 GBP lub większej na rzecz ILGA-Europe, a klienci Revolut w USA po przekazaniu kwoty 5 $ lub większej na rzecz OutRight Action International (100% kwot przekazywane jest organizacjom dobroczynnym). Możliwość tę mają klienci, którzy nie zamawiali wcześniej karty w kolorach tęczy.

Po przekazaniu mikro-datku, klienci mogą albo dotknąć przycisku “zamów kartę dobroczynną”, który pojawi się w aplikacji, lub przejść do sekcji Karty i wyszukać kartę w kolorach tęczy (obowiązuje opłata za dostarczenie karty, wyświetli się ona w aplikacji przed potwierdzeniem zamówienia).

Dodatkowo, za każdą kartę w kolorach tęczy zamówioną w Europie do 15 lipca, Revolut przekaże 1 GBP na rzecz organizacji dobroczynnej ILGA-Europe, do maksymalnej kwoty 5 tysięcy GBP.

Tęczowa karta to jedno z działań Revolut służących temu, by każdy miał prawo kochać, być sobą i wyrażać siebie. Europejskim partnerem Revolut jest ILGA-Europe, organizacja dobroczynna wspierająca 600+ mniejszych organizacji członkowskich w 54 krajach w Europie i Azji Centralnej. Monitoruje i zabiega o prawa społeczności LGBTQ+ na szczeblu europejskim, a datki wspierają dwa kluczowe cele: zabiega o przestrzeganie praw człowieka i równe traktowanie osób LGBTQ+ w Europie; udziela wsparcia aktywistom działającym na rzecz społeczności LGBTQ+ w krajach Europy i Azji Centralnej.

Co roku, z okazji Międzynarodowego Dnia Przeciw Homofobii, Transfobii i Bifobii, ILGA-Europe publikuje Tęczową Mapę Europy oraz Indeks, obrazujące prawną i polityczną sytuację osób LGBTQ+ w 54 krajach Europy i Azji Centralnej. Tegoroczny raport, opublikowany 17 maja, wskazuje na to, że 2020 rok był czasem stagnacji. Prawa osób LGBTQ+ w Europie nie uległy poprawie, nie uchwalono też żadnych korzystnych dla społeczności LGBTQ+ przepisów.

Revolut świętuje miesiąc Pride również w gronie ponad 2200 pracowników na całym świecie. Kalendarz wewnętrznych wydarzeń obejmuje quizy wiedzy, cotygodniowe newslettery i różnego rodzaju aktywności. Pracownicy Revolut będą mogli wziąć udział w wewnętrznych konkursach i treningach poszerzających wiedzę o zagadnieniach ochrony praw człowieka, w tym osób LGBTQ+, po to by współtworzyć inkluzywne otoczenie w pracy.

Po raz pierwszy też, Revolut umożliwi klientom dodatnie kolorów Pride do niektórych funkcjonalności w aplikacji, w tym zmianę kolorów oficjalnego logo.

Źródło: Revolut