Rewelacyjne wyniki finansowe Bankier.pl S.A. w II kwartale 2007 roku

Drugi kwartał tego roku był wyjątkowo udany dla Bankier.pl S.A. Spółka do której należą portale Bankier.pl, Twoja-Firma.pl, PRNews.pl, posiadająca także większościowe udziały spółce PIT.pl sp. z o.o. (portale PIT.pl i VAT.pl) i Internet Service S.A. (portal Mojeauto.pl) osiągnęła w drugim kwartale 2007 roku przychody w wysokości 4,1 miliona złotych, a więc o 88% więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Dynamicznie rosnące przychody zarówno w segmencie reklamy internetowej, jak również z pośrednictwa w sprzedaży produktów finansowych pozwoliły na przekroczenie wewnętrznych celów sprzedażowych. W połączeniu z utrzymaniem kosztów na planowanym wcześniej poziomie przełożyło się to na ponad trzykrotny wzrost zysku netto, który wyniósł w drugim kwartale 2007 roku 902 tysiące złotych.

 „To kolejny kwartał w którym udało nam się wyraźnie przekroczyć założone plany sprzedaży” – podkreśla Joanna Kuzdak, członek zarządu odpowiedzialna za sprzedaż w Bankier.pl S.A. „Cieszymy się tym bardziej, że sprzedaż rośnie w najbardziej rentownych kanałach sprzedaży, co pozwala nam utrzymywać koszty na założonym poziomie.” – dodaje Kuzdak.

Wyniki  kwartalne
[dane w tys. pln]  Q2 2007 Q2 2006 dynamika %
 przychody netto
4 095  2 184  +88% 
 zysk operacyjny
758  269  +182% 
 zysk netto
902  286  +215% 
 EBITDA 798  302  +164% 

Drugi kwartał był dobrym podsumowaniem bardzo udanego dla spółki pierwszego półrocza 2007 roku. Przychody Bankier.pl w tym okresie osiągnęły 7,2 miliona złotych, czyli ponad dwukrotnie więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, kiedy to wyniosły 3,5 miliona złotych. Zdecydowanie wzrosła też rentowność netto prowadzonej działalności w ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku – z 12,0% do 19,2%. Obrazuje to wypracowany przez spółkę zysk netto, który wykazuje się jeszcze wyższą dynamiką wzrostu niż przychody i wzrósł w pierwszej połowie roku ponad trzykrotnie, osiągając poziom 1,4 miliona złotych.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników pierwszego półrocza bieżącego roku. Szczególnie cieszy szybsze niż planowaliśmy dochodzenie do wysokiej rentowności, charakteryzującej dojrzałe biznesy mediowe” – mówi Tomasz Jażdżyński, prezes zarządu Bankier.pl S.A. ”Dzięki temu w ciągu sześciu miesięcy osiągnęliśmy zysk netto wyższy niż w całym 2006 roku” – dodaje Jażdżyński.

Wyniki półroczne
[dane w tys. pln  ] H1 2007 H1 2006 dynamika %
 przychody netto
7 178  3 544  +103% 
 zysk operacyjny 1 149  408  +182% 
 zysk netto 1 376  425  +224% 
 EBITDA 1 249  472  +165% 

Bankier.pl umacnia jednocześnie pozycję lidera wśród internetowych mediów biznesowych. Jest to zauważane przez inne podmioty działające na rynku internetowym, co skutkuje nowymi, atrakcyjnymi dla spółki partnerstwami.

W drugim kwartale 2007 prowadzony przez Bankier.pl serwis multimedialny Bankier.TV został pierwszym partnerem YouTube w Polsce z zakresu dostarczania multimedialnych treści biznesowych. Dla portalu Bankier.pl własny kanał na YouTube, dostępny pod adresem www.youtube.com/bankiertv, to znaczne zwiększenie zasięgu dystrybucji własnych treści.
W tym samym okresie Internetowe Centrum Finansowe Bankier.pl zostało z sukcesem wdrożone na stronach serwisu Otomoto.pl – największego ogłoszeniowego portalu motoryzacyjnego w Polsce. Dzięki temu oferta produktów finansowych Bankier.pl jest dostępna dla niemal 3 milionów użytkowników Otomoto.pl

Bankier.pl S.A., obecny na rynku od 2000 r., jest liderem na polskim rynku internetowych firm mediowych koncentrujących się na sektorze finansów. Spółka czerpie przychody ze sprzedaży powierzchni  reklamowej oraz z pośrednictwa i doradztwa finansowego. Bankier.pl oferuje produkty i usługi blisko 50 renomowanych instytucji finansowych, które poprzez kanały dystrybucji portalu dostępne są dla ponad 7 milionów osób miesięcznie. W skład Grupy Bankier.pl wchodzą portale i serwisy zaliczane do czołówki witryn w swoich kategoriach tematycznych: Bankier.pl, Twoja-Firma.pl, PIT.pl, VAT.pl, PRNews.pl i Mojeauto.pl

Grupa Bankier.pl przyciąga coraz większą liczbę użytkowników, głównie osób zainteresowanych tematyką finansowo-biznesową. W maju 2007 roku ich liczba wyniosła 1,56 miliona, a łączna liczba odsłon przez nich wygenerowanych 56,7 miliona.
19 czerwca 2006 Bankier.pl S.A. zadebiutował na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych