Ringier Axel Springer Media AG wchodzi jako nowa marka na rynki Europy Środkowej

Od 1 listopada 2010 roku Ringier Axel Springer Media AG obecny jest jako nowa marka na rynkach w Polsce, Czechach, na Słowacji i w Serbii.

Firma, powołana w lipcu tego roku, w ciągu ostatnich kilku miesięcy utworzyła struktury organizacyjne i zintegrowane założenia dla wszystkich spółek wchodzących w skład joint venture. Ringier Axel Springer Media AG skupia zagraniczne przedsiębiorstwa szwajcarskiego wydawcy Ringier AG i niemieckiego koncernu Axel Springer AG w pięciu krajach. Zgodnie z planami obu partnerów oprócz spółek w Polsce, Czechach, Serbii i na Słowacji, do wspólnego przedsięwzięcia dołączą również spółki na Węgrzech, pod warunkiem uzyskania zgody na transakcję przez węgierski urząd antymonopolowy.

Ringier Axel Springer Media AG umacnia pozycję obu partnerów na rynkach, na których spółka jest aktywna, poprzez obszerne portfolio obejmujące ponad 100 tytułów prasowych i 70 serwisów internetowych. Firma, złożona z niezależnych przedsiębiorstw, posiada tak znane marki medialne jak FAKT, BLESK, NOVÝ CAS i BLIC, które zapewniają spółce pozycję środkowoeuropejskiego lidera w segmencie prasy bulwarowej. Ringier Axel Springer Media jest również jednym z największych wydawców czasopism w regionie.

Z obrotem w wysokości 414 milionów euro, wynikiem EBIDTA na poziomie 62 milionów euro i zespołem liczącym około 4,800 pracowników Ringier Axel Springer Media AG jest jednym z największych przedsiębiorstw medialnych w Europie Środkowej. Spółka ma swoją siedzibę w Zurychu.

Źródło: Axel Springer