Robert Niczewski – partnerem zarządzającym Liberty Group

R.Niczewski rozpoczął współpracę z HOOP SA w 2002 roku i był odpowiedzialny za działania PR oraz Investor Relations podczas oferty publicznej spółki w 2003 roku. Podczas 3-letniej współpracy zajmował się działaniami wizerunkowymi HOOP SA na poziomie korporacyjnym oraz produktowym (Arctic, Hoop Cola). R.Niczewski jednocześnie pełnił funkcję rzecznika prasowego HOOP S.A. odpowiedzialnego za kontakty z przedstawicielami mediów międzynarodowych. Był jednym ze współautorów realizacji projektu kampanii wizerunkowej Arctic prowadzonej z udziałem Cindy Crawford w 2003 i 2004 roku.

Obejmując stanowisko partnera zarządzającego Liberty Group od czerwca br., Niczewski będzie odpowiedzialny za dlaszy rozwój agencji PR – Liberty Group i poszerzenie bazy klientów oraz rozszerzenie współpracy z partnerami zagranicznymi.

Do końca czerwca br. Niczewski ma podpisać umowę ramową o reprezentowaniu jednej

z najlepszych firm typu Crisis Management w Europie – brytyjskiej Regester & Larkin. To będzie wstęp do większego zaangażowania się w rynek specjalistycznych szkoleń PR dla naszych klientów. Już obecnie firma prowadzi dwa projekty z zakresu zarządzania ryzykiem dla naszych zagranicznych klientów. Liberty Group pozyskała w ostatnich dniach nowych klientów: amerykański fundusz finansowy oraz amerykańskiego inwestora rynku nieruchomości.

Pozyskanie nowych klientów nie oznacza jednak rozbudowy struktur firmy, która pozycjonuje się jako boutique konsultingowy PR. Liberty Group działa na rynku od 2002 roku i zatrudnia 5 konsultantów pracując dla takich firm jak: Finlandia Polska, Germanos, Jelfa SA, Check Point Software Technologies, Philips Morris Polska.

– ‘’Działamy jako konsultanci zajmując się bardzo wąskim wycinkiem rynku PR: Corporate & Public Affairs oraz Crisis Management. Od roku zauważalny jest wyraźny wzrost rynku

w zakresie szkoleń kryzysowego PR i chcemy wykorzystać potencjał jaki daje nam współpraca z najlepszymi w tej branży w Europie. Rozmowy jakie prowadziliśmy z firmami zajmującymi się tą specjalizacją trwały ponad 4 miesiące i ostatecznie doprowadziły do zawarcia porozumienia z brytyjską firmą Regester & Larkin, która jest niekwestionowanym liderem na rynku europejskim ’’ –
podsumowuje R.Niczewski.

Oprócz swoich podstawowych działań Liberty Group ma na koncie klika sukcesów, takich jak kampania wizerunkowa realizowana dla Finlandia Vodka z udziałem Andrzeja Mleczko. Projekt został uznany przez brytyjski PR WEEK za jeden z najlepszych projektów PR realizowanych w Polsce w 2004 roku. Jednocześnie agencja uznana została za jedną

z czołowych (2 miejsce) firm zajmujących się zarządzaniem sytuacjami kryzysowymi

w rankingu miesięcznika Home & Market (czerwiec 2004 r.)

W latach 1996-2002 Niczewski związany z największym operatorem telefonii komórkowej w Polsce – Polską telefonią Cyfrową – siecią Era, gdzie pełnił funkcję Doradcy Członka Zarządu ds. Strategii , Marketingu i Sprzedaży a wcześniej Dyrektora Departamentu Public Relations. Był odpowiedzialny za stworzenie wizerunku mediowego sieci Era, zbudowanie

i działanie biura prasowego, biura relacji z inwestorami. W latach 1997-2001 pełnił jednocześnie funkcję Rzecznika Prasowego firmy.

Robert Niczewski rozpoczął karierę zawodową już podczas studiów na wydziale Stosunków Międzynarodowych w Prywatnej Szkole Businessu i Administracji w Warszawie. W latach 1994-1996 pracował z dzienniku ‘’ Sztandar Młodych ‘’ oraz tygodniu ‘’ The Warsaw Voice ‘’. Szerokie kontakty wkrótce pozwoliły mu na podjęcie współpracy z tygodnikiem polityczno-ekonomicznym ‘’ TIME International ‘’.

Elementem zwrotnym w karierze R.Niczewskiego stała się możliwość spojrzenia na pracę mediów z drugiej strony, czyli podjęcie pracy w Public Relations. W 1996 roku podjął pracę

w Polskiej Telefonii Cyfrowej – operatorze sieci Era na stanowisku PR Managera. W tym samym czasie zdobył dyplom Westminster University w Londynie. Kontakty z uczelni zaowocowały przyjęciem go do grona Brytyjskiego Stowarzyszenia Public Relations, gdzie zapraszany jest na szkolenia i wykłady z zakresu PR. W 1999 roku uzyskał dyplom ‘’Managing People for Maximum Performance‘’ na wydziale John F.Kennedy School of Government, prestiżowego Harvard University.

Języki – Angielski, niemiecki, rosyjski, czeski.

Hobby – podróże, narciarstwo, tenis.