W bazie klientów na zakup auta z 2009 roku znalazły się osoby, które mają samochód 3 letni i starszy (z datą produkcji: maksymalnie 2006 rok), a także z dochodami gospodarstwa domowego 1400+ PLN. Do akcji marketingowych wybrano 460 884 rekordy, w tym 327 328 z jakimkolwiek telefonem, 263 660 – z telefonem stacjonarnym i 125 409 z telefonem komórkowym.
W tak przygotowanej bazie znalazło się istotnie więcej osób w wieku 40-49 lat i 50-59 lat oraz konsumentów z wykształceniem wyższym. Natomiast pod względem pozycji zawodowej szczególne miejsce zajmują pracownicy biurowi, specjaliści, prywatni przedsiębiorcy oraz kierownicy / przedstawiciele wolnych zawodów.
Biorąc pod uwagę wielkość miejsca zamieszkania to lepiej reprezentowani są mieszkańcy największych aglomeracji (miast powyżej 500 tys. osób). Jest ich 16,1%. Poza tym co piąty konsument pochodzi z miast 100 – 500 tysięcznych, a co trzeci z mniejszych ośrodków – do 50 tys. mieszkańców. Nieco więcej niż średnio w bazie jest także osób, z dwuosobowych gospodarstw domowych, a także osób zarabiających 1400 + PLN.
Już na podstawie powyższego opisu nasuwa się spostrzeżenie że prezentowani konsumenci znajdują się w takim okresie życia osobistego i zawodowego, że wydaje się wysoce prawdopodobne iż będą zainteresowani kupnem nowego samochodu z wyprzedaży w tym roku. Wniosek ten jest jeszcze bardziej trafny, gdy dodamy, że wybrani konsumenci są raczej ludźmi aktywnymi. Z reguły nie decydują się na spędzenie urlopu w domu i wybierają jako miejsce urlopu Europę lub inny kraj poza Starym Kontynentem. Ich aktywność może też wynikać z małej ilości godzin spędzonych przed telewizorem (jest to z reguły do 1 h lub 1-2 h dziennie) oraz ich szczególnych zainteresowań i form spędzania wolnego czasu takich jak, kultura, polityka, podróże kino, komputer Internet, a także samokształcenie i nauka języków obcych.
Analizując posiadane przez nich produkty finansowe to wybrane osoby istotnie częściej dysponują wszelkimi produktami kredytowymi oraz instrumentami związanymi z oszczędzaniem i inwestycjami. Poza tym większość z nich jest właścicielami domu/ mieszkania, a zmywarka, komputer, kamera video i płatna telewizja cyfrowa to niezbędne wyposażenie w ich domach.
Źródło: Acxiom Polska