Rodzice dzieci posiadających telefony komórkowe są… bardziej trendy

Okazało się, że tacy rodzice posiadają pewne specyficzne cechy i stanowić mogą bardzo interesującą grupę konsumentów. Osoby te, w wieku 30-59 lat żyjące we wspólnym gospodarstwie domowym ze swoimi latoroślami, wykazują duże większe niż przeciętni ludzie w ich wieku, zainteresowanie komputerami i Internetem (36% versus 27% zainteresowanych osób w wieku 30-59 lat), grami komputerowymi (22% versus 14%) czy słuchaniem muzyki (45% versus 39%).

Rodzice dzieci posiadających telefony komórkowe nie tylko ochoczo korzystają z Internetu, ale wykorzystują go do wielu różnych aktywności min.: edukacji (53%), czytania i poszukiwania wiadomości (43%), korespondencji e-mail (32%) oraz gry on-line (20%).

Odpowiednio do deklarowanych zainteresowań chętnie kupują sprzęt RTV/AGD – 54% posiada komputer osobisty, 58% ma odtwarzacz CD, kolejne 56% – odtwarzacz DVD, 33% – odtwarzacz MP3, a 67% – aparat fotograficzny. Odsetek posiadaczy tego sprzętu wśród tej grupy wiekowej jest z reguły dużo niższy (o ponad 10%), co może świadczyć o wpływie dzieci na wyposażenie gospodarstw domowych.

Także pod względem korzystania z różnych instrumentów finansowych, rodzice ‘mobilnych’ dzieci wypadają dużo lepiej niż pozostałe osoby w ich grupie wiekowej. 62% z nich korzysta z karty płatniczej/ bankomatowej, 40% posiada kartę kredytową, a ponad 14% dokonuje operacji bankowych poprzez konta internetowe. Osoby te są także dużo bardziej skłonne do zaciągania finansowych zobowiązań za pośrednictwem pożyczek gotówkowych (29%) czy kredytów konsumpcyjnych (10%).