Na to zanosiło się od dłuższego czasu. Firma PBG Dom, wchodząca w skład Grupy Kapitałowej PBG S.A. zapowiada ofensywę na rynku deweloperskim. Po okresie przygotowań spółka planuje rozpocząć kilka inwestycji na terenie całej Polski.
Spółka PBG Dom powstała w 2007 roku jako kolejny element dywersyfikacji działalności PBG S.A. Pierwszy okres funkcjonowania firmy to przede wszystkim działania związane z przejmowaniem nieruchomości znajdujących się w portfelu Grupy Finansowej PBG S.A. Kolejnym krokiem było nabywanie spółek i gotowych projektów. – Obecna sytuacja na rynku deweloperskim sprzyja akwizycjom.
Jest wiele dobrze przygotowanych projektów – gotowych do realizacji. W ramach strategii krótkoterminowej zakupiliśmy projekty w Poznaniu i Gdańsku. Trwają także intensywne prace związane z przejęciem dwóch dużych projektów w Warszawie – mówi Szymon Schmidt, wiceprezes zarządu PBG Dom. – Już dziś
Nowy gracz na rynku nie kryje swoich atutów. – Pracując w dużej grupie kapitałowej, w przeciwieństwie do konkurentów w branży posiadamy spory potencjał finansowy i wykonawczy – mówi Schmidt. – Realizowanie projektów w oparciu o własne środki finansowe, wysoka jakość wykonania oraz precyzyjnie nakreślony plan rozwoju firmy to walory, które przemawiają do klientów – dodaje.
Pierwszą inwestycją firmy było osiedle 24 domów w zabudowie bliźniaczej w Lusówku, koło Poznania. W 2009 roku wprowadzili się tutaj pierwsi lokatorzy. W stolicy Wielkopolski, trwają również prace związane z realizacją kompleksu trzech budynków wielorodzinnych o nazwie Złotowska 51. Przekazanie mieszkań nastąpi w III kwartale 2010 r. Z kolei w II kwartale 2010 r. zadebiutuje w Poznaniu nowy projekt z 90 mieszkaniami o bardzo ciekawej architekturze, zlokalizowany w dzielnicy Grunwald.
Jednocześnie realizuje dwa przedsięwzięcie w Gdańsku – „Dolina Potęgowska” na Szadułkach jest już w zaawansowanym stadium budowy, drugi projekt w dzielnicy Orunia jest w końcowej fazie przygotowania.
Obrana strategia działań, wskazuje że spółka może stać się jednym z najbardziej szanowanych i zaufanych firm deweloperskich w Polsce. – Nie chcemy ścigać się z konkurentami na liczbę inwestycji czy wielkość przychodów. Chcemy pokazać, że jeśli się za coś zabieramy to robimy to dobrze, a klienci mogą nam w pełni zaufać – podsumowuje Schmidt.
Źródło: Image Public Relations