Rok działalności BGŻOptima

W ciągu zaledwie roku aż 70 tys. klientów zdecydowało się na pomnażanie swoich oszczędności korzystając z oferty BGŻOptima. Bank wypłacił już ponad 100 mln zł odsetek, czyli średnio 1 500 zł na jednego klienta. W sumie Polacy zdeponowali w najmłodszym polskim banku oszczędnościowym aż 3 mld zł. Właśnie mija 12 miesięcy od kiedy BGŻOptima rozpoczął działalność na rynku.

– Nasze doświadczenie pokazało wyraźnie, że pomimo dużej konkurencji Polacy potrzebują nowoczesnego banku wyspecjalizowanego wyłącznie w oszczędzaniu – mówi Piotr Grzybczak, Dyrektor Zarządzający BGŻOptima. – Rozpoczynając działalność obiecywaliśmy klientom zawsze atrakcyjnie oprocentowane oraz proste i wygodne produkty oszczędnościowe. Doświadczenie ostatnich 12 miesięcy pokazuje, że był to strzał w dziesiątkę. Wszystkim, którzy zdecydowali się przez ten rok powierzyć nam swoje oszczędności bardzo dziękujemy za okazane zaufanie – podkreśla. Jak zapewnia Piotr Grzybczak strategia BGŻOptima się nie zmienia. – Będziemy nadal pomagać Polakom w prosty sposób pomnażać ich pieniądze z myślą o przyszłości – mówi.

BGŻOptima startował z portfolio, na które składało się konto oszczędnościowe, cztery lokaty oraz wybrane fundusze inwestycyjne. Obecnie klienci banku mogą wybierać produkty od atrakcyjnie oprocentowanego Konta Oszczędnościowego, przez prawie 10 różnych depozytów – od Lokaty Elastycznej (6-miesięczny depozyt, oprocentowany na 5,5 proc. w skali roku), Lokaty Bezkarnej (3-miesięczny depozyt dla nowych klientów, oprocentowany na 6,2 proc. w skali roku) przez Lokaty z Funduszem Obligacji (3-miesięczny depozyt, oprocentowany na 8 proc. w skali roku), przez polisolokatę po 4 różne lokaty standardowe. Dodatkowo w maju tego roku BGŻOptima po raz pierwszy zaproponował klientom polisę strukturyzowaną. W panelu banku jest dziś również ok. 20 wyselekcjonowanych funduszy inwestycyjnych oferowanych przez cenione w Polsce TFI.

– Gwarantujemy klientom, że nasze produkty należą do najkorzystniejszych na rynku oraz że ich opinie są dla nas kluczowe w procesie wdrażania kolejnych usprawnień w banku – podkreśla Piotr Grzybczak. W październiku BGŻOptima wprowadził, jako pierwszy i jedyny bank w całej rodzinie RaboDirect, możliwość wyboru sposobu autoryzacji transakcji. Obok Digipassu klienci mogą teraz również korzystać z kodów SMS. Zmiany to efekt badania satysfakcji klientów przeprowadzonego przez BGŻOptima w pierwszych miesiącach działania banku. Jak podkreśla Piotr Grzybczak, to tylko początek planowanych innowacji i udogodnień.

BGŻOptima jest wspólnym przedsięwzięciem Banku BGŻ i Rabobanku. Jego model biznesowy oparty jest na projekcie RaboDirect, dynamicznie rozwijającym się oszczędnościowym banku internetowym. Oddziały RaboDirect działają już w 6 krajach, obsługując 645 tys. klientów. Zgromadziły do tej pory ponad 23,5 mld euro depozytów. W ostatnich miesiącach poza Polską RaboDirect ruszył m.in. na rynku niemieckim.

/BGŻOptima