Ronson Development: udany rok 2009

Ronson Development sprzedał łącznie 263 lokale (mieszkania i lokale użytkowe) w 2009 r. czyli o blisko 100% więcej niż w roku 2008 r. kiedy nabywców znalazło 132 lokale.

– Oceniając ubiegły rok, który był trudny dla branży nie tylko w Polsce, ale także na świecie możemy uznać, że Ronson bardzo skutecznie oparł się kryzysowi. Bardzo dobre wyniki sprzedaży, które osiągnęliśmy w 2009 r. pozwalają nam z optymizmem patrzeć w przyszłość zarówno tę najbliższą, jak i dalszą – komentuje Shraga Weisman, prezes Ronson Development.

Ubiegły rok spółka zakończyła z 263 sprzedanymi lokalami w 8 projektach mieszkaniowych. Łącznie spółka sprzedała blisko 50% lokali, które miała w swojej ofercie w ubiegłym roku. Obecnie w sprzedaży znajduje się ponad 270 lokali. W tym roku planowane jest jednak znaczące poszerzenie oferty. Spółka przygotowuje się do rozpoczęcia nowych projektów mieszkaniowych m.in. w Warszawie i Wrocławiu. Dzięki nowym inwestycjom Ronson zaoferuje łącznie ponad 500 lokali. W większości przypadków będzie to uruchomienie zupełnie nowych inwestycji. Do oferty zostaną też wprowadzone ostatnie etapy warszawskich projektów Imaginarium oraz Gemini.

Finansowanie projektów

Rozpoczęcie nowych projektów finansowane będzie m.in. ze środków pozyskanych z oferty prywatnej 22,7 mln akcji oraz takiej samej liczby warrantów dających prawo do objęcia akcji (w stosunku 1:1). Wpływy z emisji wyniosły ponad 72,6 mln zł. Spółka już wykorzystuje pozyskane środki. Zgodnie z założeniami zrefinansowała część zobowiązań zaciągniętych na zakup działek i dzięki temu zwolniła część zabezpieczeń. Na ten cel przeznaczyła dotychczas około 25,5 mln zł.  W 2009r. dwóch krajowych inwestorów instytucjonalnych – fundusze emerytalne ING OFE oraz Amplico OFE – przekroczyły próg 5% akcji, zwiększając też swoje zaangażowanie w spółce poprzez uczestnictwo w ofercie.

Bardzo dobre wyniki sprzedaży uzyskane w projekcie Nautica skłoniły spółkę do rezygnacji z kredytu na finansowanie tego projektu (około 60 mln zł). 

Ronson skutecznie renegocjował także dwie umowy z Generalnymi Wykonawcami (GW) – z Hochtief Polska (Gemini) oraz Unimax (Nautica). W pierwszym przypadku w związku ze zmianą warunków rynkowych i spadkiem kosztów prac oraz materiałów budowlanych, wynagrodzenie Hochtief Polska zostało zmniejszone o 8,5 mln zł do 56,9 mln zł. Zgodnie z umową prace budowlane zostaną zakończone o 2 miesiące wcześniej niż pierwotnie planowano tj. 30 maja 2010 r. Ponadto spółka podpisała z Unimax aneks na podstawie, którego prace budowlane w Nautica skończą się 31 marca 2010 r., natomiast termin uzyskania prawomocnego pozwolenia na użytkowanie został ustalony na 30 kwietnia 2010 r. Pierwotnie spółka planowała zakończyć cały projekt do końca czerwca 2010 r.

– Sytuacja finansowa naszej spółki jest bardzo dobra. Firma dzięki pozytywnym wynikom sprzedaży mieszkań już w tej chwili generuje takie środki, które z powodzeniem pozwalają nam nie tylko na skuteczną realizację trwających inwestycji, ale także planowanie kolejnych projektów – mówi Tomasz Łapiński, dyrektor finansowy i członek zarządu Ronson.

Sprzedaż i marketing

Ubiegły rok był dla Ronsona bardzo intensywny pod względem działań sprzedażowo-marketingowych. W związku z 10-leciem swojej działalności spółka zdecydowała się na odświeżenie swojego wizerunku. Ronson wprowadził nowe logo, wszelkie dokumenty firmowe, wprowadził nową aranżację biur sprzedaży w poszczególnych inwestycjach, a także odświeżył stronę internetową, która w ubiegłym roku odnotowała 130 tys. wizyt. Nowa identyfikacja wizualna Ronson utrzymana jest w podobnym charakterze do poprzedniej ze względu na dobrą rozpoznawalność marki. Nowe logo zostało zaprojektowane w taki sposób, aby odzwierciedlać coraz silniejszą pozycję i dynamiczny rozwój firmy na polskim rynku nieruchomości mieszkaniowych.

W ubiegłym roku spółka wprowadziła także nową formułę promocji swoich projektów – dni otwarte. Łącznie we wszystkich inwestycjach zorganizowano 28 takich imprez.

– Przekonaliśmy się, że to bardzo skuteczna forma promocji naszych projektów. Umożliwienie potencjalnym klientom wejścia na teren inwestycji, która jest w trakcie realizacji oraz obejrzenie mieszkań w budowie znacząco pomaga nabywcom w podjęciu decyzji. W nadchodzącym roku będziemy promować tę formę kontaktu z potencjalnym klientem – wyjaśnia Andrzej Gutowski, Dyrektor sprzedaży i marketingu  Ronson Development

Jednym ze sposobów dotarcia do potencjalnych klientów jest także nawiązanie współpracy z międzynarodową siecią klubów fitness i rekreacji, Holmes Place. Zarówno Ronson jak i Holmes Place swoją ofertę kierują do ludzi młodych, prowadzących aktywny tryb życia, ceniących komfort, idealne lokalizacje i nowoczesne wnętrza.

Podczas spotkania dla członków elitarnego Holmes Place Premium Club mieszczącego się w hotelu Hilton, Ronson zaprosił potencjalnych klientów na dni otwarte w jednym ze swoich nowoczesnych i ekskluzywnym osiedli Constans, zlokalizowanym wśród bogatego starodrzewia w Konstancinie – Jeziorna. Ronson był również gościem na spotkaniu w Holmes Place Energy Club w Galerii Mokotów.

Źródło: Ronson Development