Rosnące zyski i wzrastająca rentowność Lubawa S.A

Osiągnięcie tak dobrego rezultatu finansowego było możliwe dzięki sprawnemu zarządzaniu oraz realizacji założonej Strategii Rozwoju na lata 2006 – 2007. Zakłada ona umocnienie pozycji na rynku zamówień dla służb mundurowych, przy stałym unowocześnianiu technologii produkcji, wprowadzaniu nowych produktów i zaktywizowaniu działalności eksportowej.

– Pomimo drobnej korekty przychodów ze sprzedaży które w 2007 roku wyniosły 35 442 tys. zł, udało się nam zwiększyć rentowność brutto ze sprzedaży z 30 % w 2006 r do 32 % w 2007 roku, a rentowność netto ze sprzedaży z 18% do 19%. Świadczy to o sprawnym zarządzaniu kosztami Spółki – mówi Kamila Maron – Pikuła Dyrektor Finansowy Lubawa S.A.

Wynikiem wspomnianej wcześniej strategii jest kontrakt zawarty z Ministerstwem Obrony Narodowej na dostawę kompletów namiotów pneumatycznych z przeznaczeniem na bazy noclegowe oraz bazy dowodzenia. Realizacja tego kontraktu jest możliwa również dzięki uzyskaniu koncesji dla Lubawa S.A. Milagro Oddział w Grudziądzu na wytwarzanie i obrót wyrobami o przeznaczeniu wojskowym lub policyjnym Wartość kontraktu wyniosła prawie 6,5 mln zł brutto. Kolejne zamówienie realizowane w Milagro to między innymi umowa na dostawę kamizelek i łódek ratowniczych dla pilota dla Ministerstwa Obrony Narodowej, oraz kontrakt z Agencją Mienia Wojskowego na dostawę namiotów ratowniczych.

– Podpisane z MON-em kontrakty zwiększyły udział zamówień dla wojska w produkcji Lubawa S.A. Branża, w której działamy, daje nam przewagę nad innymi spółkami giełdowymi, gwarantując pewne i długoterminowe zamówienia rządowe. Jest to szczególnie ważne dla inwestorów, którym Lubawa S.A. zapewnia stabilność i bezpieczeństwo – mówi Zbigniew Klepacki Prezes Zarządu Lubawa S.A.

Kolejnym czynnikiem mającym wpływ na wysoki wynik finansowy Lubawa S.A w 2007 roku był eksport produktów. Obecnie Lubawa stale współpracuje z duńską firmą Izabella oraz holenderską Gerjak, dla których dostarcza przystawki do przyczep kempingowych. W minionym roku Spółka przedłużyła i rozszerzyła współpracę z Izabellą oraz z niemieckim Brandem.

Rok 2007 okazał się dla spółki pełnym sukcesów, także pod innymi względami. Przedstawiony przez Lubawa S.A. podczas Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego w Kielcach wielofunkcyjny namiot pneumatyczny został wyróżniony prestiżową nagrodą Defendera, przyznawaną producentom najlepszego sprzętu dla wojska.

– To wyróżnienie szybko przełożyło się na zainteresowanie kontrahentów naszym namiotem na stelażu pneumatycznym. Dowodem na to są podpisane już umowy z MON-em oraz prowadzone rozmowy z innymi potencjalnymi partnerami. Przyznane na targach wyróżnienie skłania nas tym bardziej do inwestowania w badania i rozwój – mówi Zbigniew Klepacki.

W minionym roku Polskie Centrum Badań i Certyfikacji po raz kolejny wydało Spółce ocenę zgodności Systemu Zarządzania Jakością z wymaganiami ISO 9001:2001. Oznacza to, że Spółka spełnia wymagania w zakresie kryteriów Wewnętrznego Systemu Kontroli, czyli projektowania, produkcji oraz obrotu technologiami, towarami i usługami o znaczeniu strategicznym. Co więcej, Lubawa została uhonorowana tytułem „Solidna Firma 2007” przyznawanym firmom, które swoją rzetelnością i wysokimi standardami pracy tworzą godny naśladowania wzór.