Rosnący VAT przerzucili na klientów

24.02. Warszawa (PAP/media) – W odpowiedzi na pytanie „Pulsu Biznesu” cztery na pięć małych i średnich firm (dokładnie 79 proc.) potwierdziło, że po podniesieniu stawki VAT podniosło ceny oferowanych produktów, przerzucając podwyżkę podatku na klienta.

– Rentowność przeciętnej firmy w Polsce wynosi niespełna 4,6 proc. Dla wielu firm taka marża oznacza balansowanie na granicy przetrwania, dlatego trudno się dziwić, że tak mało zdecydowało się zejść z rentownością jeszcze niżej, wyjaśnia Andrzej Malinowski, szef Pracodawców RP.

Prawie co piąta firma (18 proc.) ujawniła, że podniosła w styczniu swoje ceny brutto wyżej, niż wynikało to z prostego dostosowania stawek do nowych przepisów. (PAP)

mp/

Rosnący VAT przerzucili na klientów

24.02. Warszawa (PAP/media) – W odpowiedzi na pytanie „Pulsu Biznesu” cztery na pięć małych i średnich firm (dokładnie 79 proc.) potwierdziło, że po podniesieniu stawki VAT podniosło ceny oferowanych produktów, przerzucając podwyżkę podatku na klienta.
//

– Rentowność przeciętnej firmy w Polsce wynosi niespełna 4,6 proc. Dla wielu firm taka marża oznacza balansowanie na granicy przetrwania, dlatego trudno się dziwić, że tak mało zdecydowało się zejść z rentownością jeszcze niżej, wyjaśnia Andrzej Malinowski, szef Pracodawców RP.

Prawie co piąta firma (18 proc.) ujawniła, że podniosła w styczniu swoje ceny brutto wyżej, niż wynikało to z prostego dostosowania stawek do nowych przepisów. (PAP)

mp/

Źródło: PAP