W ciągu minionego roku zaufanie klientów bankowych rozwiązań mobilnych spadło aż o 9 pkt. proc. – wynika badania „ING International Survey Mobile Banking 2016”. W tym czasie wszystkie inne kanały (fintechy) zanotowały wzrosty.
W poprzednim tekście omawiałem wyniki badania ING dotyczące użytkowników bankowości mobilnej. Z raportu „ING International Survey Mobile Banking 2016” płynie jeszcze jeden ciekawy wniosek: spadło zaufanie klientów do bankowych rozwiązań mobilnych. Respondenci zostali poproszeni o wskazanie „kanałów” którym ufają najbardziej. Wciąż dominującym są banki, ale w stosunku do danych prezentowanych rok temu nastąpił spadek aż o 9 pkt. proc. (z 84 proc. do 75 proc.).
ING International Survey Mobile Banking 2016
W tym samym czasie wszystkie inne kategorie dostawców usług finansowych zanotowały wzrosty. Serwisy społecznościowe typu Facebook czy Twitter zaledwie o 1 pkt proc., ale już na przykład tacy „renomowani” dostawcy jak Google czy Apple aż o 6 pkt. proc. Dla porównania zostawiam LINK do tego samego badania przeprowadzonego rok wcześniej.
Co się zmieniło w ciągu minionego roku? Na pewno wzrosła świadomość konsumentów dotycząca nowych form płatności. Na kolejnych rynkach pojawiły się usługi typu Apple Pay czy Samsung Pay, które systematycznie zdobywają nowych zwolenników. Wcześniej lub później usługi te zawitają też do nas, a fintechy zaczną rozpychać się jeszcze mocniej wraz z implementacją do naszego prawa zapisów ustawy PSD 2. Banki nie powinny więc spoczywać na laurach, bo później trudno będzie odzyskać stracone zaufanie.
Badanie zostało przeprowadzone w dniach od 18 marca do 6 kwietnia 2016 roku na 15 rynkach europejskich. Odpowiedzi udzieliło łącznie ponad 14,5 tys. respondentów, średnio po około 1000 z każdego kraju.