Rosyjski bank internetowy Tochka postanowił wykorzystać Facebook Messengera jako nowy kanał komunikacji z klientami. Użytkownicy mogą za pomocą komunikatora sprawdzić saldo konta, znaleźć najbliższy bankomat, a nawet zainicjować płatność.
Tochka Bank to marka należąca do grupy The Otkritie Financial Group, która specjalizuje się w obsłudze firm. Klienci banku, którzy na co dzień korzystają z Facebooka, wyrazili zainteresowanie możliwością obsługi konta za pośrednictwem Facebook Messengera.
W pierwszym dniu udostępnienia aplikacji, skorzystało z niej ponad 12 tysięcy klientów, a połowa z nich zainicjowała za pośrednictwem komunikatora płatność. Klienci mogą za pomocą aplikacji także sprawdzić saldo rachunków, lokalizację dostępnych bankomatów i skontaktować się z bankiem.
Otkritie FC Bank nie jest pierwszą instytucją finansową wykorzystujące innowacyjne komunikatory społecznościowe, jako kanały komunikacji oraz transferu pieniędzy. Jako pierwszy, obsługę klienta z użyciem aplikacji Messenger zaproponował TD Bank, później były to między innymi: Americas Most Convenient Bank i francuska grupa AXA.
Od kwietnia z Facebook Messenger korzysta Bank of America. Holenderski bank ABN Amro zdecydował się na komunikację przez Snapchat, natomiast Indii Axis Bank uruchomił usługę płatności mobilnych, która pozwala użytkownikom na wysyłanie pieniędzy przy użyciu aplikacji, takich jak: WhatsApp, Facebook, czy Twitter.
Na podstawie: FinExtra
Angelika Lech