BOLS VODKA jest najbardziej rozpoznawaną marką wódki na polskim rynku. W badaniu Brand Health Tracker Report przeprowadzonym przez Kinoulty Research, w czerwcu 2004, aż 66% respondentów wykazało się spontaniczną znajomością marki, a 94% znajomością wspomaganą. Zaś z analiz przeprowadzonych przez Acxiom Polska wynika, że Bols jest najczęściej kupowaną marką wódki przez 29,3% Polaków. Co więcej, taką deklarację złożyło aż 35,9% mieszkańców Polski o dochodach przewyższających 4 000 miesięcznie.
W ostatnich dniach czerwca 2004 roku do 50 000 osób wysłano listy z zaproszeniem do uczestnictwa w programie Klub Bolsa. Rezultat przerósł oczekiwania organizatorów – gdy po dwóch miesiącach podsumowano wyniki okazało się, że akcja osiągnęła 20% respons. Zazwyczaj tego typu mailing przynosi efekt na poziomie 3-4%.
W jaki sposób udało się uzyskać tak dobry wynik? Jest to przede wszystkim zasługa dobrze przygotowanej bazy danych, którą dostarczył Acxiom Polska. Pierwszym etapem selekcji było zidentyfikowanie w bazie Acxiom Polska tych osób, które wskazały wódkę Bols jako najczęściej spożywany alkohol. Dalsze analizy przeprowadzono w oparciu o trzy kryteria: wiek, wykształcenie i płeć. Te, wydawałoby się oczywiste, parametry pozwoliły wybrać z bazy Acxiom zawierającej dane 5,2 mln respondentów 50 000 rekordów.
Do wskazanych osób został wysłany list z zaproszeniem do Klubu Bols. W ciągu dwóch miesięcy do siedziby firmy dotarło około 10 000 odpowiedzi. Klub obiecuje dobrą zabawę i nagrody. Na powitanie każda ze zgłaszających się osób otrzymywała modny gadget – smycz. Uprzywilejowany Konsument BOLS VODKA będzie mógł uczestniczyć w specjalnie przygotowanych dla niego promocjach i imprezach. Czekają na niego także atrakcyjne prezenty oraz najświeższe informacje o najnowszych produktach. W najbliższym czasie firma Bols planuje umieścić w promocyjnych opakowaniach wódki ankiety, które umożliwią zainteresowanym dołączyć do Uprzywilejowanych Klientów BOLS VODKA.
O Acxiom Corporation
Korporacja Acxiom łączy dane, usługi i technologie, aby oferować rozwiązania umożliwiające zarządzanie informacjami o klientach dla największych i najbardziej poważanych firm na świecie. Najistotniejsze elementy innowacyjnych rozwiązań Acxiom to przede wszystkim technologia Customer Data Information- CDI (centra łączenia informacji o klientach), dane i usługi związanych z zarządzaniem bazami danych, usługi IT, konsultingowe i analizy. Acxiom został założony w 1969 roku. Główna siedziba firmy znajduje się w Little Rock w Stanie Arkansas w USA. Firma posiada swoje oddziały w 12 krajach na niemalże wszystkich kontynentach. Więcej informacji można uzyskać na stronie internetowej www.acxiom.com. Acxiom jest notowany na amerykańskiej giełdzie NASDAQ od 1983 roku.
O Acxiom Polska
Acxiom Polska specjalizuje się w narzędziach z zakresu marketingu precyzyjnego (marketing baz danych, mikromarketing, marketing bezpośredni). W ciągu sześciu lat swojej działalności (od 1998 roku) firma zyskała ponad 200 klientów, którymi są wiodące firmy z branż: finansowej, telekomunikacyjnej, motoryzacyjnej, medialnej i FMCG. Acxiom Polska dostarcza kompleksowych rozwiązań służących do pozyskiwania najlepszych klientów, wspomagania cross i up sellingu oraz optymalizacji dystrybucji i komunikacji. Oferowana przez firmę baza danych zawiera informacje o ok. 2 mln polskich gospodarstw domowych.