Rozwiązania Acxiom w HSBC Bank Polska S.A.

W strategii komunikacji banku HSBC priorytetowe znaczenie ma precyzyjne dotarcie do klientów z właściwą ofertą i przy zachowaniu jak największej efektywności takich działań. Właśnie w takich sytuacjach najlepszym narzędziem jest marketing bezpośredni,. Dlatego Bank postanowił tym kanałem promować ofertę pożyczek gotówkowych.

Przed przystąpieniem do realizacji szeroko zakrojonej kampanii Bank HSBC, chcąc wzbogacić swoją wiedzę na temat konsumentów oraz określić grupę najlepiej reagujących odbiorców, przeprowadził szereg testów. Do testowania produktu i grup docelowych wyselekcjonowano z bazy Acxiom kilkadziesiąt tysięcy osób o różnych profilach, do których została skierowana oferta Banku.

„Bardzo uważnie przyglądaliśmy się rezultatom wszystkich kampanii – mówi Grzegorz Gawin, Dyrektor ds. Marketingu w HSBC Bank Polska. – Przy współpracy z analitykami Acxiom udało się nam pozyskać bardzo cenne informacje na temat klientów – zarówno już przez nas pozyskanych, jak i potencjalnych. Zdobyta w ten sposób wiedza pozwoli na optymalizację i zwiększenie efektywności przyszłych działań marketingowych Banku.”

Ze względu na specyfikę oferty, przy doborze rekordów na potrzeby akcji pilotażowych posłużono się tradycyjnymi metodami selekcji, natomiast modele scoringowe wykorzystano do stworzenia profilu najbardziej ‘responsywnych’ klientów. Po każdej akcji dokładnie analizowano nie tylko wyniki w poszczególnych grupach, ale także zmienne determinujące osiągane rezultaty.

Obie firmy planują rozszerzenie współpracy. W grę wchodzą projekty związane z innymi produktami oraz nakierowane na poszerzanie i poprawę jakości posiadanych informacji.

HSBC Group i Acxiom Corporation realizują wspólnie wiele projektów globalnych, obejmujących różne rynki. Firmy współpracują m.in. w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Australii.