Rozwój działalności Domu Maklerskiego PKO Banku Polskiego w 2010 roku

O ponad 65 proc. wzrosła liczba rachunków inwestycyjnych prowadzonych przez Dom Maklerski PKO Banku Polskiego w porównaniu z końcem ubiegłego roku.

Znacznie rozwinęła się sieć dystrybucji usług maklerskich, w szczególności kanały zdalne. Sukcesem zakończyły się trzy duże oferty publiczne: PZU, Tauronu oraz Giełdy Papierów Wartościowych. DM PKO Banku Polskiego wypracował także najwyższe w branży wyniki finansowe po III kwartałach 2010 r.


Mijający rok był dla Domu Maklerskiego PKO Banku Polskiego udany pod względem działalności na rynku pierwotnym. Dom Maklerski zaangażowany był w przygotowanie i przeprowadzenie rekordowych na polskim rynku ofert publicznych trzech spółek, tj. PZU, Tauron oraz Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. W przypadku PZU oraz GPW pełnił rolę Oferującego i Współprowadzącego Księgę Popytu, a w przypadku Tauronu – Współprowadzącego Księgę Popytu.

W tym czasie udało się zachęcić do skorzystania z usług Domu Maklerskiego PKO Banku Polskiego największą liczbę klientów pośród wszystkich domów maklerskich. Przyczyniło się to do rekordowego przyrostu rachunków inwestycyjnych, aż 65-procentowego. Aktualnie DM PKO Banku Polskiego prowadzi ich blisko 130 tys. Ponadto dla znaczącej części nowych inwestorów transakcje związane z tegorocznymi ofertami prywatyzacyjnymi były impulsem do dalszego inwestowania na giełdzie. Część tych klientów dokonała transakcji innej niż kupno lub sprzedaż akcji z wyżej wymienionych ofert. Coraz więcej klientów zainteresowanych jest usługą integracji rachunku maklerskiego z bankowym, która w ciągu roku została wzbogacona o nowe funkcjonalności. Liczba rachunków zintegrowanych jest aż 18-krotnie wyższa w porównaniu z końcem 2009 roku. Aktualnie prowadzonych jest ponad 33 tys. tego typu rachunków.

Rozwinęła się również tradycyjna sieć dystrybucji. W 2010 r. otwarte zostały dwa nowe Punkty Obsługi Klientów w Krośnie i Częstochowie. Liczba oddziałów banku, w których prowadzona jest obsługa maklerska, wrosła z 179 do 227 placówek.

– Działania podejmowane w tym roku były wstępem do realizacji strategii przyspieszenia rozwoju i wzmocnienia pozycji rynkowej Domu Maklerskiego PKO Banku Polskiego. Plany na przyszły rok są ambitne. Nasze główne zadania to rozwój oferty produktowej, poszerzenie jej o nowe rynki i klasy aktywów – w pierwszej kolejności o transakcje na rynkach zagranicznych, a także wzmocnienie części instytucjonalnej i analitycznej. Planujemy ponadto dalszy rozwój kanałów zdalnych, w tym nową aplikację internetową oraz serwis mobilny – podkreśla Błażej Borzym, pełniący obowiązki dyrektora Domu Maklerskiego PKO Banku Polskiego.

DM PKO Banku Polskiego wypracował także dobre wyniki finansowe. Według zestawienia Gazety Giełdy Parkiet osiągnął najwyższe zyski w branży po trzech kwartałach 2010 r.

Dom Maklerski jest obecny na Facebooku. Niedawno wystartowała oficjalna strona, którą można znaleźć pod adresem http://www.facebook.com/dm.pkobp

Źródło: PKO Bank Polski