Rusza 4. edycja konkursu Galerii Plakatu AMS

Temat został wyłoniony w ramach konkursu pracowniczego. „AMS jest Zakładem Pracy Chronionej i naturalne było, że problem niepełnosprawności będzie tematem jednej z edycji Galerii Plakatu AMS, tym bardziej, że 3 grudnia jest Światowym Dniem Osób Niepełnosprawnych. Mam nadzieję, że ten temat zainteresuje konkursowiczów i tym samym razem będziemy działać na rzecz wyrównywania szans osób niepełnosprawnych.” – mówi Piotr Parnowski, Prezes Zarządu AMS.

Nowością tej edycji konkursu jest dwustopniowe głosowanie jury. W pierwszym etapie każdy z członków jury otrzyma płytę CD z wglądówkami wszystkich zgłoszonych do konkursu projektów i wybierze 10 najlepszych plakatów. W drugim etapie, spośród wstępnie wybranych plakatów, jury wybierze prace nagrodzone nagrodą główną i nagrodą specjalną oraz prace wyróżnione. W jury tradycyjnie zasiadają przedstawiciele środowiska reklamowego, akademickiego i działający na rynku graficy.

Nowością jest także powołanie niezależnego audytora. Jego zadaniem będzie zebranie nadsyłanych prac oraz przyglądanie się pracom jury podczas ich obrad.

Patronem honorowym tej edycji konkursu jest Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji. „Trzeba jeszcze wiele zrobić, aby poprawić sytuację osób niepełnosprawnych, aby uwolnić się od stereotypów. Mamy nadzieję, że temat 4. edycji konkursu pobudzi do refleksji Polaków i wpłynie na to, że inaczej będziemy patrzeć na osoby niepełnosprawne.” – mówi Piotr Pawłowski, Prezes Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji.

Stowarzyszenie ufundowało dla autora najlepszego plakatu nagrodę specjalną w wysokości 1,5 tys. zł. Laureat nagrody głównej tradycyjnie otrzymuje nagrodę pieniężną w wysokości 7 tys. zł od AMS. Wybrane prace będą eksponowane na nośnikach typu citylight w całej Polsce po rozstrzygnięciu konkursu, który nastąpi w grudniu w 2005 r. Podobnie jak przy poprzedniej edycji wybrani laureaci konkursu będą mieli możliwość odbycia staży w wiodących agencjach reklamowych.

Konkurs ma charakter otwarty. Prace można składać do 1 grudnia 2005 r.

Galeria Plakatu AMS powstała w kwietniu 2004 roku. Projekt ma na celu rozbudzenie społecznego zainteresowania reklamą zewnętrzną i poprawę jej wizerunku poprzez promowanie dobrze zaprojektowanych plakatów. Do tej pory ukazały się 3 edycje konkursu na plakat o tematyce społecznej. Pierwszy dotyczył promocji miast i regionów, drugi mówił o wandalizmie, w trzeciej edycji wzywano do czytania prasy. Galeria Plakatu AMS została wyróżniona w konkursie Media Trendy 2005 w kategorii marketing społeczny oraz nagrodzona przez WiK „Wprost i Kultura” dyplomem ZNAK NA TAK za niekonwencjonalną promocję reklamy zewnętrznej.

Patronem medialnym projektu jest miesięcznik BRIEF.