Acxiom Polska, dostawca największej i najdokładniejszej bazy danych o polskich konsumentach, oraz Open Finance – lider w zakresie doradztwa finansowego, łączą siły chcąc w pełni wykorzystać posiadaną wiedzę i kompetencje. Wspólne raporty będą tworzone na podstawie danych przygotowanych przez Acxiom, które następnie zostaną opracowane przez analityków Open Finance oraz wzbogacone o komentarze.
„Głównym zastosowaniem zgromadzonych przez nas informacji na temat milionów polskich gospodarstw domowych są kampanie marketingu bezpośredniego oraz działania wspierające komunikację bezpośrednią”, – mówi Mariusz Pawłowski, Dyrektor Działu Analiz, odpowiedzialny m.in. za program zbierania danych w Acxiom Polska. „- Zdajemy sobie sprawę, że dane te są niezwykle wartościowe i mogą być wykorzystane w wielu obszarach. Eksperci Open Finance pomogą nam wykorzystać ich potencjał z korzyścią dla całego rynku, a w szczególności branży finansowej, która uzyska nową, ciekawą i użyteczną informację.”
Współpraca z Open Finance umożliwi Acxiom nawiązanie bliższych relacji z rynkiem finansowym, który stanowi jeden z najważniejszych segmentów, obsługiwanych przez firmę. Acxiom Polska stworzył kompleksową ofertę produktów dedykowaną tej branży, a w gronie klientów firmy znajduje się większość wiodących banków oraz towarzystw ubezpieczeniowych.
„Informacje zebrane przez Acxiom stanowią bogate źródło wiedzy na temat preferencji finansowych Polaków. Dzięki nim, we wspólnych raportach opiszemy najważniejsze trendy na rynku finansowym i przeanalizujemy, w jaki sposób klienci instytucji finansowych korzystają z dostępnych możliwości” – powiedział Dominik Fajbusiewicz, członek zarządu i dyrektor ds. marketingu w Open Finance.
Tematyka planowanych publikacji dotyczyć będzie zachowań polskiego konsumenta w kontekście instytucji finansowych i oferowanych przez nie instrumentów finansowych. Znajdą się wśród nich m.in. informacje na temat zadłużania się Polaków, sposobów inwestowania czy preferencji wyboru banku i najważniejszych elementów w ich ofercie.
Przygotowane materiały zostaną zaprezentowane mediom. W zależności od tematu i zainteresowania odbiorców, do raportów dołączane będą także nagrania dźwiękowe i eksperckie komentarze video.