Rusza emisja akcji CFI freeFUND. Debiut w IV kw. 2008

8 września br. Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy freeFUND zadecydowało o nowej emisji akcji spółki i wyraziło zgodę na debiut spółki na rynku NewConnect. NWZA dokonało też wyboru nowej rady nadzorczej spółki, w skład której weszli: Dariusz Koczar, Remigiusz Ukleja, Wojciech Mróz, Krzysztof Piontek i Miłosz Papst.

Dla inwestorów spółka freeFUND przygotowała dwie emisje akcji. Emisję akcji serii C skierowaną do nowych inwestorów oraz emisję akcji serii D z opcją pierwszeństwa dla dotychczasowych akcjonariuszy (to jest tych, którzy brali udział w preIPO spółki w grudniu ub. r.). Akcje serii D będą oferowane z dyskontem cenowym do akcji serii C.

„Szacujemy, iż pozyskamy z rynku ok. 5 mln zł” – mówi Tomasz Adamski, Prezes Zarządu Centrum Funduszy Inwestycyjnych freeFUND. „Pozyskany kapitał zostanie przeznaczony na zwiększenie przepustowości platformy oraz poszerzenie funkcjonalności i oferty produktowej. Zarząd CFI freeFUND porozumiał się w tej sprawie z jedną ze spółek notowanych na GPW. Pozostała część środków wydatkowana zostanie na marketing, głównie internetowy.” – dodaje Adamski.

Platforma freeFUND daje nowe możliwości prostego i wygodnego inwestowania w fundusze inwestycyjne i inne produkty finansowe. „Oferta freeFUND jest kierowana do tej grupy klientów, która ponad bezpośredni kontakt z doradcą ceni sobie szybkość i wygodę zakupu np. jednostek funduszy bez konieczności wychodzenia z domu.” – twierdzi Tomasz Adamski.

Dodatkowo, jak zapewniają przedstawiciele freeFUND, w przyszłości platforma stanowić będzie cenne źródło wiedzy na temat finansów, które ułatwi wybór odpowiednich produktów inwestycyjnych. „Klienci platformy zyskają także możliwość korzystania z rozbudowanych narzędzi edukacyjno-inwestycyjnych, takich jak m.in. analizy poszczególnych funduszy inwestycyjnych i produktów strukturyzowanych, ich porównania, czy opinie doradców, które efektywnie wspomagać będą proces inwestycyjny.” – dodaje Adamski.

Centrum Funduszy Inwestycyjnych freeFUND jest jednym z trzech graczy na rynku internetowej dystrybucji produktów inwestycyjnych. Liderem jest Supermarket Funduszy Inwestycyjnych mBanku z aktywami rzędu 1,5 mld zł powierzonymi przez ok. 300 tys. klientów.

We freeFUND prowizje i opłaty manipulacyjne będą bardzo niskie (konkurencyjne do innych dystrybutorów), a w przypadku niektórych produktów nie będą występować. Głównym źródłem zysków CFI ma być część opłat za zarządzanie, jakie TFI przekazują dystrybutorom oraz prowizje od sprzedaży produktów strukturyzowanych i polis oszczędnościowo-ubezpieczeniowych. „Rentowność naszego biznesu zależeć będzie w głównej mierze od wielkości aktywów zgromadzonych na platformie. Nasze plany zakładają administrowanie 1,5 mld zł aktywów w horyzoncie 5 lat, co w przyszłości powinno się przełożyć na zyski rzędu kilkunastu milionów złotych w skali roku.” – mówi Jarosław Orliński, Dyrektor Finansowy freeFUND.

„Aby zgromadzić takie aktywa potrzeba ciężkiej pracy i nakładów marketingowych. Uważamy jednak, że plan jest realny, gdyż przykłady rynków „starej” Unii Europejskiej wskazują, że ten segment produktów finansowych w kolejnych latach powinien się rozwijać w sposób bardzo dynamiczny – a inwestowanie przy wykorzystaniu platformy freeFUND pozwali inwestorom na zarządzanie swoimi finansami w sposób bardzo elastyczny i efektywny kosztowo.” – mówi Orliński.

„Przygotowujemy się z ofensywą na powrót koniunktury na rynku funduszy. Wtedy rozpoczniemy aktywną akwizycję klientów i aktywów.” – dodaje Orliński.

Na platformie znajdą się również popularne ostatnio produkty strukturyzowane. Najczęściej są to produkty z gwarancją kapitału i umożliwiają udział we wzroście pewnego indeksu opartego np. na cenach żywności czy cenach surowców mineralnych.

„Platforma freeFUND będzie agregatorem produktów strukturyzowanych. W jednym miejscu będzie można uzyskać informacje o praktycznie wszystkich instrumentach dostępnych na rynku.” – mówi Tomasz Adamski. „Chcemy być liderem w internetowej dystrybucji produktów strukturyzowanych.” – dodaje.

„Zamierzamy zrewolucjonizować rynek elektronicznej dystrybucji produktów finansowych w Polsce. Oprócz platformy dostępnej dla klienta detalicznego, pracujemy nad aplikacją dla dystrybutorów sieciowych. Doradcy24 (ogólnopolski niezależny doradca finansowy dysponujący 10 placówkami i 60 doradcami) będą pierwszą instytucją, która skorzysta z usług CFI freeFUND do dystrybucji elektronicznej w swoich fizycznych oddziałach.” – mówi Tomasz Adamski. „Uważamy, że w tym obszarze drzemie olbrzymi potencjał rozwojowy dla freeFUND.” – zaznacza Adamski

Właścicielem Centrum Funduszy Inwestycyjnych freeFUND jest spółka Doradcy24, powiązana pośrednio z Grupą Wrocławskiego Domu Maklerskiego. Doradcy24 posiadają akcje, które stanowią 66,15% udział w kapitale zakładowym freeFUND i 75,47% udział w głosach na WZA. Natomiast udziałowcem w spółce Doradcy24 (na poziomie 38,3%) jest Privilege Capital Management, fundusz private equity będący 100% własnością WDM S.A.