Celem kampanii jest przedstawienie w prosty sposób nowatorskich produktów Polbanku, dlatego w kampanii wykorzystano nietypowe symbole podkreślające główne zalety Kredytu Bezpiecznego i Konta Samooszczędzającego. Cała kampania jest spójna z obraną strategią bycia bankiem „po prostu po ludzku”.
– Realizujemy strategię bycia bankiem, który traktuje klientów „po prostu po ludzku”. Wierzymy, że sposób, w jaki przedstawiamy nasze innowacyjne i atrakcyjne cenowo produkty bankowe – Kredyt Bezpieczny i Konto Samooszczędzające – będzie zrozumiały dla każdego – mówi Kazimierz Stańczak, dyrektor generalny Polbanku.
Kampania swoim zasięgiem obejmie telewizję, prasę, outdoor oraz internet. Spoty reklamowe będą emitowane w TVP 1 oraz TVP 2, TVP 3, Polsat, TVN, TV4 i TVN 7. Po raz kolejny zostaną wykorzystane w niej czarno-białe filmy reklamowe, w których zgodnie z realizowaną od początku strategią wystąpią konkretni, znani z imienia i nazwiska, pracownicy Polbanku. Nowością, jaka pojawi się w telewizyjnych spotach będą przedmioty – symbole, za pomocą których pracownicy banku przedstawiają zalety Kredytu Bezpiecznego oraz Konta Samooszczędzającego. W przypadku Konta jest to czerwona świnka, będąca portfelem i skarbonką w jednym, natomiast niebieska sprężynka, symbolizująca elastyczność jest symbolem Kredytu Bezpiecznego.
– Dotychczasowa czarno-biała konwencja z udziałem konkretnych pracowników banku spotkała się z pozytywną reakcją na polskim rynku. W kolejnym etapie zdecydowaliśmy się wprowadzić przedmioty-symbole, aby w ten sposób odbiorca mógł łatwo zrozumieć zalety naszych innowacyjnych produktów. Dodatkowo akcję filmu wprowadziliśmy do oddziału, aby urzeczywistnić przyjemną atmosferę panującą w naszym banku. Wierzymy, że nasze ludzkie podejście do konsumenta zostanie docenione – mówi Paweł Maliszewski dyrektor marketingu Polbanku.
W nowej kampanii oprócz telewizji zostanie również wykorzystana reklama zewnętrzna.
Na billboardach w największych miastach Polski, pojawią się przedmioty symbolizujące Konto Samooszczędzające i Kredyt Bezpieczny. Co więcej, od momentu rozpoczęcia kampanii, świnka i sprężynka wejdą na stałe do wyposażenia oddziałów Polbanku.
– Za ich pomocą nasi doradcy będą mogli w łatwy sposób wytłumaczyć każdemu klientowi zalety naszych produktów – tłumaczy Paweł Maliszewski
Nowa kreacja Polbanku w ramach kampanii reklamowej, podobnie jak w jej pierwszej części, została przygotowana przez agencję BNA pod kierownictwem Wojciecha Mierowskiego. Spoty reklamowe powstały pod okiem wybitnego reżysera Doroty Kędzierawskiej, autora prostych i przejmujących filmów takich jak: „Wrony”, „Nic” czy „Jestem” oraz uznanego operatora Arthura Reinharta. Planowanie oraz zakup mediów przeprowadził zespół domu mediowego Macroscope OMD pod kierownictwem Beaty Kowalewskiej.
Polbank otworzył od połowy lutego już 27 placówek w całej Polsce. Obsługuje również klientów za pośrednictwem centrum telefonicznego Polbank24.