Rusza rebranding BZ WBK. Szyldy Santander Bank Polska przykryte są na razie banerem

Bank Zachodni WBK rozpoczyna instalację szyldów z logo Santander Bank Polska – donoszą nam czytelnicy. Nad wybranymi placówkami pojawiły się już nowe wizytówki, ale na razie są przykryte plastikowymi banerami z logo Banku Zachodniego WBK.

Formalnie rebranding ma się rozpocząć we wrześniu, ale przygotowania do niego ruszyły wcześniej. Jeden z czytelników podesłał nam zdjęcie placówki w Legionowie na ul. Piłsudskiego. Czerwony szyld został przykryty plastikowym banerem z napisem Bank Zachodni WBK. Na stronie banku także pojawiła się grafika odkrywająca częściowo nowe logo:

Przypomnijmy, że w maju bank zaproponował swoim akcjonariuszom zmianę marki Bank Zachodni WBK na Santander Bank Polska oraz zmianę siedziby z Wrocławia na Warszawę. Akcjonariusze zaakceptowali propozycję i uchwalono, że start rebrandingu nastąpi we wrześniu, wraz z dniem rejestracji odpowiednich zmian w Krajowym Rejestrze Sądowym. Od tego momentu bank będzie działał pod nazwą nazwą i identyfikacją wizualną. Zmiana obejmie także spółki Grupy Kapitałowej BZ WBK, mające w nazwie skrót „BZ WBK”. Towarzyszyć jej będzie ogólnopolska kampania informacyjna i wizerunkowa w mediach tradycyjnych i cyfrowych.

Bank przypomina, że zmiany te nie będą wymagać od klientów podejmowania jakichkolwiek dodatkowych działań. Wszystkie umowy pozostaną w mocy, bez konieczności podpisywania dodatkowych aneksów. Nie zmienią się również numery rachunków bankowych, terminy ważności kart oraz numery PIN. Do czasu zarejestrowania zmiany nazwy banku w Krajowym Rejestrze Sądowym adresy strony internetowej banku oraz stron do logowania do bankowości internetowej i mobilnej pozostają takie same jak dotychczas.

Pierwsze przymiarki do zmiany nazwy robiono już przed kilkoma laty. W 2014 roku ówczesny prezes banku Mateusz Morawiecki zapowiedział, że rebranding ruszy w 2015 roku.  Ostatecznie skończyło się na doklejeniu barw Santandera do logo BZ WBK.