Ruszyła kampania billboardowa Fundacji BOŚ pt. To śmieci tuczą dzieci!

Od początku września na tablicach reklamowych w całym kraju pojawiły się charakterystyczne, fioletowe bilbordy promujące program „Aktywnie po zdrowie” Fundacji Banku Ochrony Środowiska. Na plakacie uśmiechnięty chłopiec trzyma w rękach zapiekankę. Przed nim na talerzu widzimy stos „śmieciowego” jedzenia.

Afisze na których widnieje hasło „To śmieci tuczą dzieci” to zapowiedź szeroko zakrojonej kampanii społecznej przygotowanej przez Fundację Banku Ochrony Środowiska z myślą o poprawieniu nawyków żywieniowych dzieci i młodzieży.

Autorem projektu kreacji jest wybitny grafik i plakacista – Andrzej Pągowski. – Ten plakat ma wyrażać bardzo proste przesłanie – wyjaśnia Barbara Lewicka-Kłoszewska, wiceprezes Zarządu Fundacji BOŚ. – Mówimy STOP zaśmiecaniu żołądków naszych dzieci. Apelujemy: Pomyśl o konsekwencjach, zanim, kierując się telewizyjną reklamą, kupisz kolejny słodzony napój, batonik lub chipsy – dodaje.

Program „Aktywnie po zdrowie” to nie tylko plakaty i serwis internetowy www.aktywniepozdrowie.pl. To także możliwość zaangażowania się szkół (dzieci, nauczyciele, rodzice) w całoroczne przedsięwzięcie edukacyjne (lekcje tematyczne, warsztaty itp). – We wrześniu zakwalifikujemy 200 szkół do udziału w pilotażowym programie, który potrwa do końca roku szkolnego. Szacujemy, że z edukacją prozdrowotną dotrzemy do 45 tys. uczniów klas 1–3 podkreśla Andrzej Pietrucha, prezes Zarządu Fundacji BOŚ.

Źródło: Fundacja Banku Ochrony Środowiska