Pod hasłem „Karta Visa to wygodny skrót do zakupów bez bankomatu” ruszyła kolejna kampania organizacji Visa o charakterze edukacyjnym tłumacząca, że kartami Visa można płacić w tysiącach miejsc w Polsce – bezpiecznie i wygodnie, bez konieczności wcześniejszego wypłacania gotówki z bankomatu tylko po to, by za chwilę tą samą gotówką płacić w placówce handlowo-usługowej.
„Edukacja użytkowników kart Visa jest od lat jednym z bardzo ważnych elementów działań marketingowych Visa Europe w Polsce. W obecnej kampanii środkami reklamowymi przypominamy przede wszystkim, że kartą można wygodnie i bezpiecznie płacić za zakupy różnego rodzaju – i kontrolować takie wydatki, na różne sposoby. Natomiast poprzez materiały bankowe m.in. pokazujemy różnice pomiędzy podstawowymi rodzajami kart, przypominamy zasady korzystania z nich w świecie rzeczywistym i w Internecie, w kraju i za granicą. Tłumaczymy też, jak przy użyciu debetowych kart Visa wypłacać pieniądze wprost ze sklepowej kasy – a jak używać karty kredytowej, by była ona wygodnym narzędziem zarządzania domowymi finansami. Dodatkowo z radiem Złote Przeboje pracujemy nad pomysłem konkursu edukacyjnego dla słuchaczy, który wkrótce powinien trafić na antenę”, mówi Tomasz Owoc, szef marketingu Visa Europe w Polsce.
Ulotki edukacyjne przygotowane dla banków członkowskich Visa poruszają w sumie 9 różnych tematów, w tym kwestię płatności zbliżeniowych, które lada chwila będą obecne w Polsce na masową skalę. Zbliżeniowych kart Visa payWave jest już na rynku ponad 230 tys., a do końca tego roku ich liczba ma sięgnąć 2 mln; obok Banku Zachodniego WBK i Multibanku, do wydawania kart Visa z funkcją zbliżeniową przygotowuje się 20 banków członkowskich Visa w Polsce.
Obecna kampania – prowadzona równolegle z działaniami promocyjnymi i wizerunkowymi – jest kontynuacją akcji edukacyjnych prowadzonych przez organizację Visa i jej banki członkowskie w Polsce w poprzednich latach.
Przygotowanie i realizację promocji oraz działań reklamowych powierzono agencji Saatchi & Saatchi, zaś planowaniem i zakupem mediów zajęła się agencja Mediaedge:cia.
Źródło: Visa