Ruszyła trzecia edycja Superbrands Polska

Obecna edycja Superbrands jest realizowana w nowej formule, a najważniejsza ze zmian dotyczy wyboru marek. Po raz pierwszy, bowiem na taką skalę w Polsce wykorzystany został głos konsumentów – „consumer voting”. Pod koniec czerwca br. organizacja Superbrands zleciła instytucji badawczej CBM Indicator przeprowadzenie największego w naszym kraju badania opinii Polaków o markach, podczas którego poproszono o ocenę 10600 osób. Konsumenci ocenili ponad 1000 marek w 23 kategoriach.

Nowy element jakim są badania konsumenckie stanowi uzupełnienie głosowania Rady Marek. „Consumer voting” jest stopniowo wprowadzane do procedury oceniania marek we wszystkich 80 krajach, w których obecna jest organizacja Superbrands. W Polsce po raz pierwszy głosowanie konsumentów wykorzystane zostało w projekcie CoolBrands, wyłaniającym najbardziej pożądane marki na naszym rynku.

Kolejną zmianą w projekcie Superbrands III jest nowy sposób głosowania jurorów. Otrzymali oni specjalnie przygotowaną aplikację, dzięki której będą mogli ocenić około 1600 marek (w skali od 0 do 20), co stanowi dla nich duże ułatwienie i przyspieszenie pracy. Ponadto głosowanie za pomocą aplikacji jest także udogodnieniem dla samych organizatorów. Otrzymają oni, bowiem wyniki głosowania każdego jurora już w momencie udzielenia przez niego ostatniej z odpowiedzi. Znacznie skróci to czas pracy nad podsumowaniem całego procesu głosowania Rady Marek.

Do głosowania zaproszone są także wszystkie osoby zawodowo związane z marketingiem. Po skontaktowaniu się z agencją New Communications, chętni otrzymają link do aplikacji, za pomocą której głosuje też Rada Marek. Ocenianie marek zajmuje niespełna dwie godziny, ale dzięki aplikacji można przerwać pracę w dowolnym momencie, a potem wznowić ją w miejscu, w którym została zakończona.

Wyłonione przez Radę Marek, środowisko marketingowe i konsumentów najsilniejsze marki zostaną nagrodzone tytułem Superbrand Polska, a fakt ten będą mogły bezpłatnie wykorzystywać w swoich działaniach komunikacyjnych. Jak co roku zostaną także zaproszone do zaprezentowania swojej historii, drogi do sukcesu i pomysłów dotyczących budowania marki we wspólnym albumie. Nowa będzie także formuła samego albumu, który w naturalny sposób połączy dwa, odbywające się właśnie projekty Superbrands III oraz Business Superbrands.

„Wiele z marek, które otrzymały tytuł Business Superbrands kieruje swoje produkty i usługi także do indywidualnych konsumentów, np. Nokia, Microsoft, Netia, Hotel SPA Dr Irena Eris. To na prośbę naszych klientów postanowiliśmy połączyć oba albumy – konsumencki Superbrands i biznesowy Business Superbrands. Dzięki takiemu rozwiązaniu wiedza, zarówno o markach konsumenckich, jak i biznesowych, dotrze do szerszego grona odbiorców” – mówi Nina Kowalewska-Motlik, Prezes New Communications – wyłącznego partnera organizacji Superbrands w Polsce.

Głosowanie Rady Marek i środowiska marketingowego potrwa do 14 września 2007 r. Zarówno za głosowanie jurorów, jak i konsumentów, marki nie ponoszą żadnych kosztów. Płatna jest tylko druga część projektu, czyli publikacja w albumie.

Skład Rady Marek Superbrands III:

1. Agnieszka Wąsak – PR Manager, Nestle Polska S.A.

2. Andrzej Jacaszek – Wydawca, Harvard Business Review Polska

3. Anna Lubowska – Managing Director, Mediaedge:cia

4. Bogusław Biszof – Wiceprezes Zarządu ds. Marketingu, Kompania Piwowarska S.A.

5. Ewa Łabno-Falęcka – Dyrektor PR, DaimlerChrysler Automotive Polska

6. Grzegorz Kiszluk – Redaktor Naczelny, Brief

7. Irena Eris – Dyrektor Działu Badań i Rozwoju, Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris

8. Jarosław Ziębiński – Prezes Zarządu, Leo Burnett

9. Katarzyna Majchrzak – Dyrektor Marketingu, PKN Orlen

10. Krzysztof Bień – Zastępca Redaktora Naczelnego, Gazeta Prawna

11. Krzysztof Rut – Dyrektor ds. Korporacyjnych, Grupa Żywiec S.A.

12. Małgorzata Faraś – Prezes Zarządu, ProMarka

13. Małgorzata Matusiewicz – Marketing Manager CEE, Motorola Polska Sp. z o.o.

14. Marek Kłuciński – Dyrektor Departamentu Promocji i Komunikacji, PKO Bank Polski

15. Marzena Wilkanowicz-Devoud – Redaktor Naczelna, Gala

16. Melania Popiel – Dyrektor ds. Komunikacji, Carlsberg Polska S.A.

17. Mikołaj Komornicki – Marketing Communication Manager, BMW Polska Sp. z o.o.

18. Monika Bednarek – Prezes Zarządu, Eurozet Sp. z o.o.

19. Monika Czerwińska – Dyrektor Marketingu, SSL Healthcare Polska Sp. z o.o.

20. Nina Kowalewska-Motlik – Prezes Zarządu, New Communications Sp. z o.o.

21. Paweł Kowalewski – Prezes Zarządu, IAA

22. Paweł Patkowski – Dyrektor Marketingu, Adidas Poland Sp. z o.o.