Płatności mobilne IKO są już dostępne w Inteligo. Klienci mogą je aktywować bezpośrednio ze swojego konta.
Płatności mobilne IKO w Inteligo były zapowiadane już od kilku tygodni. Dziś system został udostępniony oficjalnie. Płatności można aktywować online bezpośrednio z poziomu panelu transakcyjnego konta osobistego. Na górnej belce menu pojawiła się nowa ikonka: „IKO”. Cała procedura wygląda analogicznie jak w przypadku PKO BP. Pobieramy aplikację na telefon, nadajemy PIN, a w systemie bankowości internetowej wpisujemy wygenerowany przez aplikację numer. Następuje powiązanie aplikacji z rachunkiem klienta i od tego momentu można już płacić telefonem.
Inteligo, to druga po PKO BP marka bankowa, która udostępnia system IKO. Zgodnie z zapowiedziami do końca tego roku ma powstać spółka joint venture zrzeszająca sześć banków. W jej skład obok PKO BP wejdą BZWBK, ING Bank Śląski, Bank Millennium, Alior Bank i mBank. Spółka podejmie prace mające na celu udostępnienie płatności klientom banków członkowskich. Banki, które biorą udział we wdrożeniu, obsługują ponad 16 mln klientów i prowadzą 16 mln ROR-ów. Mają też 70 proc. udziału rynkowego w obsłudze młodych klientów. To przełamanie masy krytycznej, która powinna pozwolić na masowe wdrożenie płatności mobilnych. PKO BP liczy, że z biegiem czasu do systemu podepną się kolejne banki.
Tymczasem kilka dni temu nastąpił komercyjny start płatności mobilnych w Biedronce. Opierają się one o konkurencyjny wobec IKO system PeoPay. Wejście Banku Pekao SA do Biedronki to ważny moment dla rozwoju PeoPay. Teraz oba systemy czeka ostra walka o narzucenie swojego standardu rynkowi. Na razie prowadzi IKO, które ma znacznie szerszą sieć akceptacji.
Napisz do autora: wboczon@prnews.pl